Ogier ismét a mezőny fölé nőtt, és harmadszor is legyőzte murván Loeböt
Két versenynap után is igen szoros volt a Japán-rali élmezőnye, Solberg, Hirvonen és Ogier nagyjából egyforma esélyekkel vágtak neki a záró szakaszoknak. Bemelegítésnek egy rövid, alig négy kilométeres pályát kellett leküzdeni, ez az autója beállításait szombat este alaposan megváltoztató Loeb nyerte, Ogier előtt. Hirvonen a váltója miatt veszített néhány másodpercet, ez pedig elég volt ahhoz, hogy Ogier máris elvegye tőle a második helyet. A korán kelés Räikkönennek ártott meg a legjobban, az egykori F1-es pilóta lecsúszott az útról, és bár nem törte össze kocsiját, Wilson szombati esetéhez hasonlóan ő sem tudott visszaevickélni a pályára, mivel nem volt a környéken senki. Fel kellett adnia a futamot - Finnországban biztos nem járt volna így, ott mindenhová jutott bőven néző.
Előzetesen a leghosszabb, második szakasz ígérkezett vízválasztónak, és így is lett. Ogiernek bevált a szombat esti taktikázás (maga elé engedte Hirvonent, hogy másnap a tisztább úton gyorsabb lehessen), meg is nyerte a szakaszt. Ezzel át is vette Petter Solbergtől a vezetést, bár csak két másodperc volt közöttük, Hirvonen viszont kiszállt a győzelemért folyó csatából. A Fordban már az első gyorsaságin is akadozva működött a váltót és a központi differenciálművet is működtető hidraulikus pumpa, ekkorra el is romlott a szerkezet, az autó pedig lelassult. Bár járóképes maradt a Focus WRC, nem lehetett vele tartani a többiek tempóját, Sordo és Latvala is megelőzték a finnt, és Loeb is nagyon feljött rá.
Tetézte a dolgot, hogy az egész nap során nem volt szervizelési lehetőség, tehát ilyen állapotban kellett valahogy az autót a célba juttatni. A következő rövid gyorsaságit Ogier nyerte, ezzel tovább növelte előnyét Solberg előtt. A nap felénél 4,6 szekundum választotta el egymástól az első kettőt, miközben a harmadik helyért folyó meccsben Latvala teljesen rájött Sordóra, mögöttük pedig Loeb Hirvonenre.
Szegény fordosokat az ág is húzza: ismét elromlottak a Focus WRC-k. Nem sikerült tehát a mesterhármas, 2007 és 2008 után nem ők győztek Japánban
A következő két szakaszon Latvala nagyon elverte a mezőnyt és feljött harmadiknak, Loeb ötödiknek, az igazi vesztes viszont Solberg volt: az egyik lengéscsillapítója félig-meddig kiszakadt a helyéről, így annak is örülhetett a norvég, hogy tovább tudott menni, a győzelemtől viszont végleg el kellett búcsúznia. Ekkor már csak egy rövid erdei pálya illetve a szuperspeciál maradt hátra. Előbbit az autójának alulkormányozottságára továbbra is panaszkodó Loeb nyerte, míg az örömautózásba torkolló záró két szakaszon Ogier és Latvala voltak a leggyorsabbak.
Szenzációs teljesítményével Ogier élete második vb-futamgyőzelmét aratta, ráadásul amolyan igazi "loeb-ös" módon, a szombati taktikázás nagyon bejött neki. Persze a szerencse is mellette volt, mert Petter Solberg nagyon jól autózott egész hétvégén, ám egy korai rajt miatti 10 másodperces büntetés, illetve a - talán a szerényebb anyagi lehetőségekből adódó - műszaki hiba a második helyre szorította őt. Latvala jött be harmadiknak, őt is a technika hátráltatta szombaton, míg Sordo szép csendben megszerezte a negyedik helyet. Loeb csak a negyedik lett a Citroënek közül, de ezúttal nem kellett feltétlenül nyernie, a futamgyőzelemre is esélyes Hirvonen behozta hatodiknak a lelassult Fordot. Henning Solberg és Villagra zárták a WRC-s sort, a maradék két pontszerző hely pedig Ketomaa-é és Prokopé lett.
Ők ketten az SWRC kategóriában is az élen végeztek, sőt, csak ők értek a célba, mivel a vasárnapra visszaálló Sousa ismét kiesett, így üres kézzel mehetett haza. PWRC-ben Flodin beosztotta előnyét és ő nyerte a 25 pontot, Paddon előtt, a harmadik helyre Jourdain balesete következtében - az egyik pályán a cél után csúszott le az útról - Linari ért be.
Összetettben nagyon kényelmes Loeb helyzete: 201 pontjával 43-mal előzi meg Ogiert, és 69-cel Latvalát, így minden adott a következő, franciaországi futamra tervezett címvédéshez. Solberg sem veszítette még el reményét arra, hogy év végén az első háromban legyen: 14 pont a lemaradása Latvalához képest, ez a hátralévő két aszfaltos futamon könnyen lefaragható. Ott van viszont mögötte a felület specialistája, Sordo, akár ő is odaérhet a végére, pláne Hirvonen, ő immár tét nélkül autózhat a hátralévő három versenyen.
Nem túl őszinte Solberg mosolya, ismét lecsúszott a győzelemről. Figyelembe véve a korlátozott anyagiakat és a náthát, a második hely is remek teljesítmény
A gyártók között a Citroën előnye egyre nagyobb, a Ford esélye a végső diadalra immár csupán matematikai. A Japán-ralin bekövetkezett műszaki hibák fényében ez nem csoda, hiszen Hirvonen és Latvala autója is elromlott, pedig mindketten esélyesek voltak a győzelemre. Október elején, Elzászban folytatódik a sorozat, amely minden szempontból hazai pálya lesz Loeb számára.
A verseny végeredménye:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 3:10:26,4 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +15,7 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +26,0 |
4. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +35,2 |
5. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +53,3 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:13,5 |
7. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | +3:04,2 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | +10:17,9 |
9. | Ketomaa/Setnberg | Ford Fiesta S2000 | +14:47,1 |
10. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +15:20,2 |
1. | Ketomaa/Setnberg | Ford Fiesta S2000 | 3:25:13,5 |
2. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | +33,7 |
1. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 3:31:08,3 |
2. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | +2:45,8 |
3. | Linari/Salvucci | Subaru Impreza STi | +15:06,8 |
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 201 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 158 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 132 |
4. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 118 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | 107 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 94 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 56 |
8. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 31 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 30 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 21 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 345 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 250 | |
3. | Citroën Junior Team | 183 | |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 130 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 46 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 96 |
2. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 96 |
3. | Ketomaa/Bergsten | Ford Fiesta S2000 | 83 |
1. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | 90 |
2. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 83 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo IX | 76 |