Hivatalos képeken már korábban megmutatta a Peugeot legújabb modelljét, a 407-et és 607-et egyszerre leváltó 508-at, a részletes technikai adatokkal eddig adósak maradtak a franciák. Most pótolták a hiányosságot, így a Párizsi Autószalonra nem maradt titok.
A 407 és 607 összeolvasztásával egyértelmű célja a Peugeot-nak, hogy a német konkurencia vadászterületére merészkedjen - a felső-középkategóriában. Hiába próbálkozott a 607, a limuzin nem sokra ment az E osztály, az Audi A6 és az 5-ös BMW ellen, talán az 508 méltó rivális lehet egy lépcsővel lejjebb.
4,79 méter hosszú a szedán, a kombi két centiméterrel hosszabb, az 508 ezzel a 407 és a 607 között helyezkedik el méretben. A tengelytáv 2817 milliméter, az alapokat a PSA 3-as platformja adja. Benzines alapmotor az 1,6 literes, 120 lóerős egység, gyorsulása 11,5 másodperc, átlagfogyasztása 6,2 liter száz kilométerenként. Hatfokozatú robotizált váltót kínálnak hozzá.
Turbós változatban 156 lóerős az 1,6-os blokk, hatfokozatú kézi váltóval 6,7 litert, hatfokozatú automatával 7,1 litert fogyaszt. Dízelből nagyobb a választék, 112 lóerős az 1,6-os, start-stop rendszeres e-HDi, ötfokozatú manuális vagy automata váltóval érkezik, kétliteres dízelből 140 és 163 lóerős kivitelt kínálnak, hatfokozatú manuális vagy automata váltóval.
204 lóerős a 2,2 literes csúcsdízel, a dízelpaletta átlagfogyasztása 4,8 és 5,7 liter között alakul. Később érkezik a Peugeot 3008-ból már ismert Hybrid4 dízel-hibrid kivitel, premierjének pontos időpontja egyelőre nem ismert. A többi változat forgalmazása 2011 elején indul.
Kétféle futóművel készül az 508, a GT-csomaghoz kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés tartozik MacPherson-rendszer helyett, ez azonban csak a csúcsdízelhez rendelhető. Méretesek a csomagtartók, a limuzinban 515 és 1381 liter között alakítható a raktér mérete, a kombi adata 560 és 1598 liter. A csomagtartó szőnyege alatti rekeszbe további 44 liternyi apróság rejthető el.
Még az opciós felszerelések is arra utalnak, hogy a Peugeot a prémiumkategóriát célozta meg, többek között a navigációs rendszer utasításait is kezelő head-up display, négyzónás klímaberendezés, masszázsfunkciós ülések és JBL audiórendszer is rendelhető. Franciaországban és Kínában gyártják az újdonságot, amely a 407-nél 35 kilogrammal könnyebb.