Új töltési technológiát tesztel az Opel a Meriva elektromos változatával: a prototípust olyan kísérleti töltési rendszerrel szerelték fel, amelynek első fázisa teljesen hagyományos, fali konnektorból vagy 400 voltos gyorstöltő segítségével újratölti a lítium-ion akkumulátorokat. Második fázisban a rendszer energiát táplál vissza a házi elektromos hálózatba, vagyis a Meriva afféle akkumulátorként biztosítja a fogyasztók áramellátását az elektromos rendszer meghibásodása (áramszünet) esetén.
Ugyan semmi különbség nem látszik a hagyományos Merivákhoz hasonlítva, az Opel kiemeli, hogy az elektromos egyterű szigorúan kísérleti jármű, mellyel többek között kommunikációs protokollokat tesztelnek a jármű és a töltőállomás között.
Az elektromos Merivában 16 kWh-s lítium-ion akkumulátor táplálja a 82 lóerős villanymotort, legnagyobb nyomatéka 215 Nm. Egy feltöltéssel 64 kilométert képes megtenni az autó, végsebessége 130 km/óra.