A kétszer kétsávos gyorsforgalmi út megvalósítása révén a Győr-Moson-Sopron megye kelet-nyugati tengelyét alkotó 85-ös főút, valamint az észak-déli tengelyt alkotó 86-ös főút forgalma lakott területen kívül lesz vezethető. Így az erős forgalom nem zavarja majd az ott élőket és a közlekedés is biztonságosabbá válik. A kedvezőbb utazási körülmények javíthatják a mobilitást, így bővülhet a foglalkoztatatás is.
Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője szerint az útépítés hálózati szempontból kiemelt jelentőségű, kedvező hatása átnyúlik a szomszédos kistérségekre is: közös turisztikai fejlesztések indítását, a gazdaság élénkülését eredményezheti.
A térség főútjainak számító és a beruházás által érintett 85. és 86. számú utakon jelenleg naponta átlagosan több mint 12 ezer jármű közlekedik, a tranzitforgalom által súlyosan terhelt Csornán pedig naponta több mint 23 ezer gépjármű hajt át.
Az előkészítés a Győr, Csorna és Szombathely közötti útpálya 90 kilométeres szakaszának kiépítéséhez szükséges dokumentumok elkészítését, továbbá az engedélyek beszerzését, a területszerzést, a régészeti feltárást foglalja magában. A megvalósíthatósági tanulmányok többsége elkészült, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része is rendelkezésre áll. Több környezet- és örökségvédelmi hatásvizsgálat, illetve a kiviteli tervek egy része is elkészült már.
A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 12,76 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.