A saras pályák sok pároson kifogtak, az Ogier/Ingrassia duó is kiesett
A Francia-rali első napja kalandosra sikerült Turánék számára, akik az utolsó gyorsasági előtt még a nyolcadik helyen álltak, de becsúsztak egy árokba, és ott rekedtek. Döntést kellett hozni a folytatást illetően, és mivel a pontszerzés esélye nagyon halványnak tűnt ekkor, kiálltak a versenyből, hogy rajthoz állhassanak még egy idei vb-futamon.
Szombatra virradóra ismét eső esett a Strassbourgtól kicsit délre fekvő pályákra, ezért megint a puhább abroncsokkal hagyta el a szervizparkot az élmezőny. Loebnek óriási előnyt jelentett, hogy ő indulhatott elsőnek, mivel már az utána rajtoló Sordo is panaszkodott a felhordásokra, melyek a kanyarokat levágó autók okoztak. A francia nyerte is a szakaszt, nyomában az egymással viaskodó csapattársával és Ogierrel. Räikkönen egy megpördülés miatt szenvedett némi időhátrányt, Ken Block pedig azért kapott büntetést, mert késve indult el a szervizből - a Focus WRC váltóját kellett megjavítani.
A második szakaszt a rengeteg néző miatt csak késve tudták elindítani a szervezők. A pénteki naphoz hasonlóan hihetetlen tömeg árasztotta el a pályák szélét, de nem is ez volt a gond, hanem hogy sokan idő előtt részegre itták magukat, és vagy a pálya közepéről szerették volna nézni a versenyt, vagy a futam biztonságáért ott lévő mentősöknek adtak plusz elfoglaltságot. Közel fél órába telt, mire az egyébként óriási erőkkel felvonuló hatóságoknak sikerült rendet tenniük. Sordo nyerte a szakaszt Loeb és Petter Solberg előtt, a norvég ezzel visszavette negyedik helyét Latvalától. Räikkönen ismét hibázott, egy saras részen beesett egy árokba, és több mint fél óra telt el, mire a nézők ki tudták szedni - a pontszerzés lehetősége így elég távolra került a finntől.
Következett az előzetesen vízválasztónak ígérkező 35 kilométeres pálya, melytől sokan tartottak. Szárazon sem lett volna könnyű dolga a versenyzőknek, de helyenként állt a víz az úton, néhol pedig annyi sár volt, hogy inkább tűnt murvás gyorsaságinak, mint aszfaltosnak. Loeb szenzációsan vette az akadályokat, és nagyon elporolta a mezőnyt, majdnem 20 másodpercet adott a második Sordónak. A spanyol annak ellenére is megelőzte Solberget és Ogiert, hogy a startnál lefullasztotta a C4 WRC-t. Többen is sérült autóval jöttek le a szakaszról, Ogier, Latvala és Yvan Müller is odaütötték a futóművüket, de folytatni tudták.
Az utolsó délelőtti szakasz az összes eddiginél sarasabb volt, gyakorlatilag csak helyenként látszott ki az aszfalt, nem meglepetés tehát Latvala győzelme. A finn pénteken is nyert két gyorsaságit, éppen azokat, melyek a legcsúszósabbak voltak - talán ő volt az egyetlen, aki még több sárért fohászkodott. Délidőben Loeb toronymagasan vezette a futamot, Sordo megerősítette második helyét, Ogier, Petter Solberg és Latvala normál körülmények között már csak a harmadik helyre pályázhattak.
Szombaton az autók többet voltak a sárban, mint aszfalton. Volt akinek bejött a dolog, Mikkelsen futott egy abszolút 8. időt is az S2000-es Skodával
Ezek a normál körülmények a nap folyamán először a délutáni első szakaszon álltak rendelkezésre: napsütés, száraz, aszfaltos pálya. A lehetőséggel Ogier próbált meg élni, hátha befogja Sordót. Hiába futott egy első időt, csak 0,9 másodpercet tudott a spanyolra verni, a következő szakaszon viszont a nagy igyekezetben lecsúszott az útról, és annyira odaütötte a futóművét, hogy az gyakorlatilag kiszakadt. Bár végig tudott menni a pályán, nem sok jóval kecsegtetett a dolog a hosszú gyorsasági előtt. Sordo, Latvala és Petter Solberg voltak közben a leggyorsabbak, Loeb kicsit visszább vett a tempóból, nem nagyon volt miért sietnie.
A 35 kilométeres pályán Ogiernek hamar véget ért a dal. A helyéről kiszakadt, és kisipari módszerekkel megjavított első lengéscsillapító nem sokáig maradt a helyén, így a franciának fel kellett adnia a szombati küzdelmeket. Csapattársa, Räikkönen is csatlakozott hozzá: a nap során már harmadszor estek le az útról, ezúttal viszont végleg, eléggé összetörött a C4 WRC. Petter Solberg volt a leggyorsabb, aki ezzel a harmadik helyre lépett elő, nyomában a két gyári Forddal. Loeb alig pár másodpercet vesztett tetemes előnyéből, és nagyon örült, hogy sikerült abszolválnia a szakaszt - számított rá, hogy nehéz lesz, de hogy ennyire, azt nem gondolta volna, csaknem két perccel futott rosszabb időt a délelőttinél úgy, hogy egyik alkalommal sem hibázott.
Még egy rövid szakasz volt hátra a napból, ahol - talán mert viszonylag közel volt Strassbourghoz - nagyon sok néző gyűlt össze, egy részük - a második szakaszon tapasztalhatóhoz hasonlóan - jelentős mennyiségű alkoholt ivott előtte. Jó időbe telt, míg sikerült rendet teremteni, és elkezdődhetett a száguldás a legkoszosabb pályán, ahol leginkább Latvala reménykedett egy újabb szakaszgyőzelemben. A túlzott akarás azonban egy megpördüléshez vezetett, Solberg nyert Hirvonent megelőzve.
Az igen változatos és nehéz második nap után Loeb előnye megnyugtató, 42,8 másodpercnyi. Sordo második helye is biztonságban van, Petter Solbergtől Latvala viszont csak húsz másodpercre áll, így maradt izgalom vasárnapra is. Hirvonen az ötödik pozícióban már több mint három perc lemaradásban van, a hatodik pedig a két gyorsaságit kihagyó Ogier 11 perc hátránnyal, ezért most sajnálhatják Turánék igazán a pénteki bakit. Villagra és Wilson nagy csatában vannak a hetedik helyért, a kilencedik pedig már egy S2000-es autó, Henning Solberggel a volánnál. Yvan Müller a Xsara WRC pénteki műszaki hibájának kijavítása után visszaállt, a tisztább pályákon meg is villantotta képességeit, de összetettben nagy a lemaradása.
Az első tízbe az SWRC kategória éllovasa, Sandell fért még be, aki az utolsó szakaszon előzte meg Brynildsent, az S2000-es autók egyébként a nap folyamán több gyorsaságin is bekerültek az első tízbe. PWRC-ben továbbra is Araujo vezet, méghozzá egyre nagyobb előnnyel, miután vetélytársain kifogott a változatos időjárás. Tänak a második, Gröndal a harmadik, ám már több mint két perc a hátrányuk. Teljesen felfordult a JWRC-ben értékelt párosok sorrendje, a helyi Ancian vette át az első helyet, Weijs és Neuville követik.
Egyelőre szenzációs teljesítményt nyújt Latvala, a pénteki részsikerek után szombaton is nyert egy szakaszt, és vasárnap a dobogóért csatázhat Solberggel
A zárónapra két gyorsasági maradt, mindegyiket kétszer teljesítik a párosok. Az egyik egy katonai területen kialakított hosszabb szakasz, a másik pedig a Loeb szülővárosában, Haguenauban kialakított utcai pálya, ahol a várakozások szerint hetedik világbajnoki címét ünnepli majd a versenyben vezető csapat.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:46:39,2 |
2. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +42,8 |
3. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +1:14,2 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:34,2 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +3:23,5 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +11:14,1 |
7. | Villagra/Curletto | Ford Focus RS WRC | +13:27,0 |
8. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +13:29,9 |
9. | H. Solberg/Prevot | Ford Fiesta S2000 | +14:57,8 |
10. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +15:38,4 |
SWRC:
1. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 3:02:17,6 |
2. | Brynildsen/Menkerud | Skoda Fabia S2000 | +14,0 |
3. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | +1:50,9 |
PWRC:
1. | Araujo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | 3:06:48,3 |
2. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | +2:24,6 |
3. | Gröndal/Engan | Subaru Impreza STi | +3:36,1 |
JWRC:
1. | Ancian/Mezy | Suzuki Swift S1600 | 3:11:45,6 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +1:41,3 |
3. | Neuville/Klinger | Citroën C2 S1600 | +3:04,0 |