Petter Solberg a fel tudta venni a franciák ritmusát, de a végén Latvala is megelőzte, így egyelőre csak az ötödik pozíció az övé. Nagyon szeretne előbbre jutni, hogy a szezon végén is a dobogóra állhasson
Csütörtökön, a hivatalos teszten szemerkélt az eső, így mindenki kipróbálhatta a puhább keverékű abroncsot is. (Az idén kötelezően használt Pirellikből nincs intermédia és esőgumi, hanem van egy keményebb keverék, melyet száraz úton használnak, és egy puhább, amelyet nedves időben vagy hidegben.) Petter Solberg volt a leggyorsabb a technikás, visszafordítókkal tűzdelt rövid pályán, a második pedig Turán Frigyes és Zsíros Gábor, majd Henning Solberg (Ford Fiesta S2000) és Yvan Müller (Xsara WRC) következtek. A furcsa eredményhez hozzájárult, hogy a "nagyok" még vizes pályán mentek, és később nem próbálkoztak már. A teszt eredményéből általában nem lehet messzemenő következtéseket levonni, de az biztos, hogy a magyarok önbizalmának jót tett a dolog, és az is kiderült, hogy a 307 WRC is jó formában van.
Péntek reggelre már elállt az eső, de az utak helyenként még nedvesek maradtak, ezért az élmezőny a puhább abroncsokra szavazott. Az első pálya ráadásul helyenként murvás is volt, amely sárrá változott - a körülményekkel Loeb birkózott meg a legjobban, mögötte Ogier és Sordo végeztek. Ők hárman Petter Solberggel együtt máris kiemelkedtek a mezőnyből, a két gyári Ford csak utánuk következett, majd a többi WRC-s egység. A második gyorsaságin, amely szőlőhegyek szűk útjain vezetett, szintén Loeb érte el a legjobb időt - ezen a pályán versenyzett életében először, 13 esztendővel ezelőtt, még egy Peugeot 106-ossal -, ezúttal viszont a norvég végzett mögötte, jelezve, hogy ő is szeretne beleszólni a dobogós helyek sorsába. Furcsa baleset okozott némi csúszást a versenyben: Östberg összetörte S2000-es Fiestáját, majd később egy másik autó belement az út szélén álló kocsiba, a két roncs pedig elzárta a pályát egy időre.
Továbbra is Loeb diktálta a tempót, megnyerte a harmadik szakaszt is, újfent márkatársai előtt. A fordosok közül Latvala kezdett belejönni, rendre elverte Hirvonent, ezúttal különösen: 11 másodpercet adott neki. A szerviz előtti utolsó gyorsasági alaposan feladta a leckét a fékeknek, mivel a pálya csúcspontja 1300 méter magasan volt, a cél pedig majdnem 1000 méterrel lejjebb. Nem meglepő, hogy ismét Loeb neve mellé írták a legjobb időt, az viszont igen, hogy Latvala érkezett másodiknak. Ezzel együtt is csak megközelíteni tudta a C4 WRC-ket, megelőzni még nem.
Napközben csupán tábori körülmények között lehetett az autókat szerelni, és igen korlátozott ideig, ezért nagyon be kellett osztani a technikát még a legnagyobbaknak is
Féltávnál csak egy rövid, kihelyezett szerviz állt a csapatok rendelkezésére, ahol mindössze 15 perc volt helyrehozni az autókat, és kicserélni amit kell, illetve lehet. Loeb előnye ekkor már 14,7 másodperc volt, három márkatársa viszont szorosan állt egymáshoz képest, a csúszós utakhoz leginkább alkalmazkodó Ogier volt a második. Az első hatost Räikkönen követte, akit viszont már Turán - a mezőny többi WRC-je csak a magyarok után jött. Yvan Müller Xsara WRC-je - száz méterrel a szervizpark előtt - elromlott, a WTCC világbajnoka így kiesett, de míg ment, addig sem alkotott maradandót. Autóját megjavították, így szombaton újra nekifuthat.
Délután ugyanazt a négy pályát teljesítette a mezőny, melyek közül az első igen sarassá vált, miután reggel már végigmentek rajta a versenyautók. Latvalának ment legjobban a dagonyázás, ám a sorrend továbbra sem változott. A következő pálya viszont már száraz és tiszta volt, vissza is állt a rend: a négy Citroën az élen Loeb vezetésével, utánuk a többiek. A hetedik szakaszt Sordo nyerte, aki valóságos különmeccset folytatott Ogierrel egész nap. A francia a murvás versenyeken már kiszorította a spanyolt az első csapatból, ez teszi különösen pikánssá kettejük párbaját. Az utolsó szakasz már majdnem egyórás késéssel kezdődött a rengeteg néző miatt, melyet végül Latvala nyert, és ezzel feljött a negyedik helyre. Solberg lett az ügy kárvallottja, pedig nem hibázott, csak túl sokat csúszkált - hasonlóan sok pilótához, néhányan életük legnehezebb szakaszának találták a saras szerpentint lefelé. Sajnos Turánékon is kifogott a pálya, becsúsztak az árokba, és mivel nem tudtak kijönni, kiestek a versenyből. Ha az autó sérülései nem súlyosak, szombaton öt perc büntetéssel folytatni tudják.
Az első nap után Loeb magabiztosan vezet, Ogier, Sordo, Solberg és immár Latvala a második helyért marakodnak. A hatodik hely stabilan Hirvonené, míg a hetedik Räikkönen, szintén senkitől nem zavartatva. A mezőny további részéből Villagra a leggyorsabb, Wilson, Block és Al Quassimi követik, pedig mindannyian jócskán kapogattak a magyaroktól.
Az SWRC mezőnyét három Skoda vezeti, jelenleg Brynildsen az első Sandell és Kosciuszko előtt. Prokop kormányszervó nélkül ment egész nap, az utolsó helyen áll, ráadásul teljesen elkészült az erejével. Az új navigátorral rajthoz álló Henning Solberget nem értékelik a kategóriában, de ha így lenne, vezetne, mivel összetettben több mint fél perccel áll honfitársa, Brynildsen előtt. A turbós N-es autók (PWRC) között Araujo, Gröndal, Tänak a sorrend, a JWRC kategóriában pedig Neuville áll az élen, Weijs és Arzeno követik, mindannyian Citroën C2-essel mennek.
Hirvonen ismét nagyon motiválatlanul autózott, csapattársa, Latvala sokkal gyorsabb volt nála, ő két szakaszt is megnyert
Szombaton újabb kétszer négy gyorsasági következik, közte a 35 kilométeres Pays D'Ormont, amely az egész rali leghosszabbja.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 1:18:27,8 |
2. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +22,7 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +25,6 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +41,8 |
5. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +45,8 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:50,8 |
7. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +3:27,4 |
8. | Villagra/Curletto | Ford Focus RS WRC | +5:34,6 |
9. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +5:58,1 |
10. | Block/Gelsomino | Ford Focus RS WRC | +7:01,4 |
SWRC:
1. | Brynildsen/Menkerud | Skoda Fabia S2000 | 1:26:34,9 |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +4,6 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Skoda Fabia S2000 | +22,5 |
PWRC:
1. | Araujo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | 1:28:05,3 |
2. | Gröndal/Engan | Subaru Impreza STi | +59,2 |
3. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | +1:23,9 |
JWRC:
1. | Neuville/Klinger | Citroën C2 S1600 | 1:28:52,0 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +48,1 |
3. | Arzeno/Jamoul | Citroën C2 S1600 | +58,2 |