Sötét maszkolású fényszórókat, egyedi lökhárítókat és fényezést kap a GT-kivitelű Mégane
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Renault kínálatában hagyományosan az RS, azaz RenaultSport-modellek jelentik a csúcsot. Nemrég mutatkozott meg a Mégane sportváltozata is, de ez csak háromajtós karosszériával vehető meg, így a családosoknak cseppet sem ideális. Erre a problémára találták ki a franciák a sportos GT-változatokat, amelyek a normál és az RS-változatok közötti részt hivatottak betölteni, és nem csak háromajtósként, de akár kombiként is megvásárolhatók. Magyarországon az ötajtós és a kupé-kabrió GT nincs a kínálatban, csak a kupénak hívott háromajtósból és a Grandtournak hívott kombiból lehet rendelni. Minden GT csak a kínálat két legerősebb, turbós motorjával választható, a kétliteres benzinessel és a dízellel, és a felszereltségük is a majdnem a leggazdagabb.
Meglepően gyors a benzines turbómotorral a Mégane kombi, de használhatósága megmaradt
A kombi Mégane-ról, azaz a Grandtourról már számtalanszor írtunk, voltunk a nemzetközi és a hazai menetpróbáján, teszteltük kis turbómotorokkal benzinesként és duplakuplungos váltóval dízelként is. Szépen kidolgozott utastere, komfortos futóműve, jó helykínálata, közel 500 literes csomagtartója és remek ár-érték aránya eddig is meggyőzött minket, de eddig egyvalamit nem tudtunk róla elképzelni, hogy sportos is lehet.
Nem árt néhány nagyobb nyeremény a gyakori tankolásokhoz
Pedig a csak a GT-hez választható máltai metálkékre fényezett tesztautó már álló helyzetben is megcáfolja a fenti állítást, ránézésre olyan, mintha egy igényes tuningműhelyből gördült volna ki. Talán egy kicsit sok is lett a jóból, már ami az optikai csinosítást illeti. A grafitszürke, 18 colos könnyűfém felnik, az áttervezett lökhárítók tényleg remekül festenek, de a hátsó fényezett áldiffúzor, a mély szoknyával már túlzás egy francia alsó-középkategóriás kombin, helyette nem ártott volna valahol egy combos kipufogót kivezetni, mert egy 180 lóerős, turbós kocsin meglehetősen fura, hogy kívülről nem látható a cső vége. Lehet, hogy úgy gondolták, hogy a RenaultSport feliratú táblácska a kályhacső átmérőjű kipufogók nélkül is elég megfélemlítő ahhoz, hogy elvegye a kedvét az előzéstől a mögöttünk jövőnek.
Sokak szerint a kapcsoslámpás kombi szebb az ötajtósnál. De hol a kipufogóvég?
Csak apróságokban tér el az utastér a normál Mégane-étől; a legfontosabb, hogy az RS-ből származó sportüléseket építették be, amelyek sokkal jobb oldaltartást biztosítnak, és érzésre mélyebben vannak, mint a hagyományosak. Aki a műszerfalra tekint, azon fog csodálkozni, hogy semmi csodálkoznivaló nincs itt, vagyis a fura, digitális sebességmérőt, a kerületén lévő színes csíkokkal együtt száműzték, és a helyére hagyományos, analóg óra került, akárcsak a 250 lóerős sportváltozatban. Ezenkívül fehér hátfalat készítettek a fordulatszámmérőnek, fémpedálokat szereltek fel, a kormányt pedig, a szintén az RS-ből származó vastagabb és puhább sportkormány váltotta, amelyet sokkal jobb fogni a kemény, vékony bőrrel borított alapkormányoknál. Ha engem kérdeznek, én a váltóbotot is lecseréltem volna, mert akinek egy Dacia Loganja is van a Mégane mellett, az kizárólag a váltóbot tapintásából nem fog rájönni, hogy épp melyik autójában is ül éppen.
RS-műszerek és -kormánykerék dobja fel a megszokott Mégane-belsőt
Az avatatlan tekintetek elől eldughatatlan TomTom navigációs rendszer nehézkes kezelhetőségével most sem lopta be magát a szívembe, csakúgy, mint a sajátos logikával kezelhető, apró gombokkal ellátott rádiós cd-lejátszó. Ellenben a háromféle légbefúvási móddal rendelkező, kétzónás, automatikus klímaberendezés remekül tette a dolgát, valószínűleg ez az egyetlen autós légkondicionáló a világon, amelyen akkor világít az AC-visszajelző, ha kikapcsoltuk a légkondicionálót. Kategóriájában jónak számít a mély rakodóperemű, 491 literes csomagtartó, melynek padlója alatt hosszúkás alakú, üvegek tárolására alkalmas rekeszeket alakítottak ki. Meg kell még említeni, hogy a Mégane-ok közül egyedül a kombiban bőséges a hátsó lábtér, mivel a tengelytávja hat centiméterrel hosszabb, mint a többinek.