Leplezetlen fotón már látható volt a Saab 9-4X, úgyhogy a szabadidő-autóval kapcsolatban már csak a hivatalos sajtóanyag nyilvánosságra hozatala volt hátra. Jövő hónapban, a Los Angeles-i Autószalonon debütál az újdonság, amely egyike az utolsó, GM-mel közös Saab-projekteknek.
Alapjain és az alkatrészek nagy részén a Cadillac SRX-szel osztozik a 9-4X, mindkét modell egy helyen, Mexikóban készül. Nem sokat változott a formavilág a 2008-as 9-4X BioPower tanulmányhoz képest, csak apróságokat alakítottak át a dizájnerek.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Sokat vár a 9-4X-től a Saab, főleg az amerikai piacon szeretne sikereket elérni vele. Az Atlanti-óceán mindkét oldalán két V6-os motorral indul a forgalmazás, a normál feltöltésű háromliteres 265 lóerőt és 302 Nm-es nyomatékot tud, míg a 2,8 literes, kettős leömlésű turbófeltöltővel szerelt blokk adatlapján 300 lóerő és 400 Nm-es nyomaték szerepel.
Mindkét motorhoz elektromos vezérlésű, hatfokozatú automata váltó kapcsolódik, a gyengébb változat alapáron fronthajtásos, de a Saab XWD összkerékhajtása is kérhető. A 300 lóerős V6-os kizárólag Aero felszereltséggel és összkerékhajtással készül, a gyorsulási és végsebességi adatokról ellentmondásos információk szerepelnek az európai és amerikai sajtóanyagban, valószínűleg később pontosítják őket. Amerikában májusban, Európában augusztusban indul az értékesítés.