A hengergyújtási sorrend a plaketten
A Lamborghini éppen a napokban búcsúzott el a Murciélagótól, de már megvan az utód motorja. Egészen mostanáig azt hittük, hogy az következő nagy Lamborghinit Jotának fogják hívni, de a legújabb pletykák szerint sokkal inkább az Aventador nevet kapja meg, amelyet már be is jegyeztek az olaszok. Motorját teljes egészében a cég központjában, Sant'Agata Bolognesében tervezték, és gyártani is itt fogják januártól, természetesen kézzel.
De az L539-es kódnéven futó erőforrást már be is mutatták: bár nincs benne semmi rendhagyó újdonság (se feltöltő, se közvetlen befecskendezés, se start-stop rendszer), de a puszta számadatok azért magukért beszélnek. Ugyan azt hihetnék, hogy a 6,5 literes V12-es már régi ismerős, de a valóság azonban az, hogy teljesen új motort fejlesztettek, csak a hengerek száma és a hengersorok által bezárt szög maradt. A klasszikus 60 fokos szöget bezáró V-motor hosszabb furatot és rövidebb löketet kapott, mint az előd, ezért még jobban szeret forogni. Kereken 700 lóerős maximális teljesítményét 8250-es fordulatszámon adja le, de a 690 Nm-es maximális nyomatéka is 5500-as fordulatszámon jelentkezik.
Rengeteg helyen faragtak a tömegéből, amire kiváló példa az új főtengely, amely a nagy terhelés ellenére is mindössze 24,6 kilogramm tömegű. Azért így sem sikerült a motor tömegét nagyon alacsony szintre csökkenteni, még mindig 234 kilogrammot nyom. Átalakították a száraz karteres kenési rendszer is, aminek köszönhetően az új motort hat centiméterrel alacsonyabban lehet majd beépíteni az új autóba, ami természetesen javítja majd az útfekvést.
A hozzá tartozó autót jövő év elején mutatják be
Odafigyeltek az erőforrás hangjára is, ugyanis a kipufogórendszer két különböző dobot kapott: az egyik az alacsony zajszintről gondoskodik, míg a másik a tökéletes hangzásért felelős magasabb fordulatszámon.
Az új motorhoz egy teljesen új fejlesztésű váltó is jár, amely hétfokozatú szekvenciális, de meglepetésre mindössze egy kuplunggal rendelkezik, mert a gyártó szerint az ügyfeleknek szükségük van a sportos váltási érzetre. Az ISR (Independent Shifting Rods) névre hallgató új rendszer működési elvében azonban hasonlít a mostani duplakuplungos váltókhoz: előre bekészíti a következő fokozatot a váltó egy másik rudazatnak köszönhetően. Így a sajtóadatok alapján rendkívül rövid (50 ms) idejű váltásokra képes, ami 40 százalékkal gyorsabb a Gallardo szintén egykuplungos e-gear váltójánál, és 50 százalékkal egy mezei duplakuplungos váltóénál. A Graziano-váltó ugyanis három programot kap (Strada, Sport és Corsa), amelyekből az első utcai használatra való, az utolsó pedig extrém sportos használatra való, aminek része a rajtprogram is. A váltó is egészen könnyűnek számít, hetven kilogrammot nyom.