Az A3 RS3 magyarországi összeszereléséhez több mint 150 millió forintos beruházást hajtottak végre a győri Audi-gyárban, valamint a munkatársak egy része speciális képzésen is részt vett a németországi Ingolstadtban, hogy előkészüljenek az új feladatokra. Érdekesség, hogy az RS3 340 lóerős, öthengeres turbómotorja is Győrben, az Audi Hungaria motorgyárában készül. Az RS3-mal összesen négyre nőtt a Magyarországon gyártott négykarikás modellek száma, nálunk készül a TT Coupé, a TT Roadster és az A3 Cabriolet is.
A magyarországi járműgyártás az első Audi TT-vel kezdődött 1998 tavaszán, Győrben. Ezt követte 1999 őszén a nyitott tetős TT Roadster. A TT karosszériájának gyártását és lakkozását Ingolstadtban végzik, a járművet pedig Győrben szerelik össze. 2007 novemberétől a TT-gyártósorán készül az Audi A3 Cabriolet is. Jelenleg mintegy hétszázan dolgoznak az Audi Hungaria járműgyárában. Az Audi a következő években mintegy 900 millió euró összegű beruházást valósít meg Győrben, mellyel a jelenleg működő motor- és járműgyártáson túlmenően, teljes gyártási folyamatot lefedő vállalattá bővíti. 2013-tól évente 125 000 jármű hagyja majd el a gyártósorokat - olvasható a cég honlapján.
Az RS3-mal négyre emelkedett a Győrött gyártott Audik száma
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)
Egy kis audis nyelvlecke
Az Audinál RS-sel jelölik egy-egy modelljük legsportosabb csúcsváltozatát, míg az RS mögött álló szám az adott szériára utal, így jön össze a képen is csillogó autó RS3 jelölése. A Sportback szó jelen esetben az autó ötajtós jellegére utal, így nevezik ugyanis az A3 családbarát kivitelét. Ezek után már nem nehéz kitalálni, hogy az RS3 Sportback jelölés mit jelent: a legerősebb, ötajtós A3-ast. Alapára Németországban 49900 euró, azaz közel 14 millió forint. Magáról az autóról annyit érdemes tudni, hogy az orrába a TT RS-ből ismert 2,5 literes, öthengeres, 340 lóerős turbómotort építették, ami egy hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül adja át az erejét mind a négy keréknek. Ezzel az erőforrással mindössze 4,6 másodperc kell az 1575 kilós RS3-nak a 100 km/órás tempó eléréséhez, a végsebesség 250 km/óra a leszabályozás miatt. Az RS3 25 mm-rel alacsonyabban ül, mint a mezei A3-as, és a fékrendszere (elöl 370, hátul 310 mm átmérőjű tárcsákkal) is komolyabb igénybevételre lett tervezve. Menetteljesítményeihez képest szerénynek mondható a 9,1 literes átlagfogyasztása és a 212 g/km-es szén-dioxid kibocsátása.