A Wales-rali izgalmas második napja után Loeb 4,8 másodperccel vezetett Solberg előtt, s ez nagy csatát sejtetett a vasárnapi négy gyorsaságira. A verseny egyik leghosszabb szakaszával kezdtek a pilóták, a harminc kilométert Loeb tette meg a leggyorsabban, méghozzá 6,7 szekundumot adott Solbergnek, s ezzel megnyugtató előnyre tett szert a norvég előtt. A Ford pilótái követték őket, majd Sordo, és a privát Subaru WRC-vel induló Ostberg.
A futam sorsa ezzel nagyjából el is dőlt, Solbergnek reálisan csak a francia hibája, vagy technikai problémája esetén maradt volna esélye a győzelemre. Ezzel együtt mindent megpróbált a következő szakaszon, de ennek eredménye az lett, hogy ő kapott egy lassú defektet, és ahelyett hogy csökkent volna, még tovább nőtt a hátránya. Mögöttük nem változott a sorrend, bár a Fordnál tudták, hogy ha Latvala megelőzné Hirvonent, akkor övé lehetne az összetettbeli második hely.
A szervizben mindenki felkészült a 2010-es év utolsó két gyorsaságijára. A hosszabbikon Petter Solberg még egyszer megpróbálta a lehetetlent, hogy 15 másodpercet hozzon a világbajnokon, de a túlzott akarás oda vezetett, hogy már a harmadik kanyarban megpördült. Innen már csak a cél volt a cél, a norvég már csak a csodában reménykedhetett. Mögöttük közben megtörtént a helycsere, Latvala nyerte a szakaszt, és jött fel a harmadik helyre.
Egy nyolc kilométer hosszú gyorsasági volt csupán hátra, ahol tulajdonképpen már senki nem sietett: Solberg belátta, hogy alulmaradt, és ezúttal is csak a második hely jut neki, Loeb pedig okosan végighajtott a pályán, persze azért fél szemmel nézte a részidőket, nehogy meglepetés érje. Hirvonen meg szinte lépésben ment az utolsó métereken, nehogy véletlenül visszaelőzze a szintén nem nagyon siető Latvalát, így a szakaszt Sordo nyerte, aki végül az ötödik pozícióban végzett.
Stabil autózással, de messze lemaradva az előtte végzőktől, Henning Solberg ért be hatodiknak, Wilson és Räikkönen előtt. Östberg és Mikkelsen szereztek még pontot, utóbbi idén az elsőt. A norvég fiatalalember ezzel az SWRC kategóriát is megnyerte, de talán Pons jobban örült a harmadik helynek, mint ő az elsőnek, hiszen a spanyol ezzel világbajnok lett. Ketomaa még a napi első szakaszon kiesett, így Pons még azt is megtehette, hogy maga elé engedte az ír Breent.
PWRC-ben Araújo megvédte címét, miután Tänak mögött, és Paddon előtt a második helyen végzett. Semerád, aki szombat este még a második volt, délelőtt egy fának ment, és kiesett. Az ifj. Érdi/Táborszki páros remekül osztotta be az autót, és az abszolút 23. helyen beértek a célba, a hagyományos N-es autók közül hatodikként.
Az egyéni világbajnokságot Loeb óriási fölénnyel nyerte, míg a második hely a remekül hajrázó Latvaláé lett. A privát versenyzőként az egész szezon során heroikus küzdelmet vívó Solberg elérte egyik célját, és a dobogón végzett (másik terve, a futamgyőzelem nem sikerült), az utolsó két futamon csak egy pontot szerző Ogier lett a negyedik. Sordo és Hirvonen valószínűleg csalódásként értékelik az ötödik és a hatodik pozíciót, de jövőre újra megpróbálhatják, méghozzá márkatársként - a spanyol a Fordhoz igazol.
A gyártók között a Citroën már régen biztosította a győzelmét a Ford előtt, s a Wales-ralival véget ért a C4 WRC és a Focus WRC pályafutása, sőt egy egész éra zárult le. 1997 óta 14 szezonon át versengtek a jelenlegi szabályok alapján épített WRC-k a világbajnoki címekért, róluk hamarosan egy külön összeállításban emlékezünk meg.
A 2011-es szezon Svédországban indul majd februárban, ahol egy harmadik gyártó, a Mini is bekapcsolódik a küzdelmekbe.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:14:54,0 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +19,1 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:35,3 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:53,3 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +2:12,2 |
6. | H. Solberg/Prevot | Ford Focus RS WRC | +6:26,5 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +8:37,8 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +10:27,9 |
9. | Ostberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +12:13,7 |
10. | Mikkelsen/Floene | Skoda Fabia S2000 | +14:01,2 |
23. | ifj. Érdi/Táborszki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +35:50,4 |
1. | Mikkelsen/Floene | Skoda Fabia S2000 | 3:28:55,2 |
2. | Breen/Roberts | Ford Fiesta S2000 | +6:02,7 |
3. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | +6:15,5 |
1. | Tänak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | 3:38:31,0 |
2. | Araújo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | +3:15,8 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | +4:27,9 |
A világbajnokság végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 276 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 171 |
3. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 169 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 167 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | 150 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 126 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 74 |
8. | H. Solberg/Minor/Prevot | Ford Focus RS WRC/Fiesta S2000 | 45 |
9. | Villagra/Perez/Diaz | Ford Focus RS WRC | 36 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 25 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 456 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 337 | |
3. | Citroën Junior Team | 217 | |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 176 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 58 |
1. | Pons/Haro | Ford Fiesta S2000 | 123 |
2. | Ketomaa/Stenberg | Ford Fiesta S2000 | 111 |
3. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 104 |
1. | Araújo/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo X | 126 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza WRX STi | 100 |
3. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | 97 |