"Baromságnak tartom", "abszolút támogatom"- nem mi válogattuk úgy, hogy az alábbi filmben igen eltérő vélemények legyenek az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tervéről. A megkérdezettek hozzáállásában jelentős különbségek voltak a rendőrségi tervéről. Ahogy azt korábban megírtuk, közel kétszáz darab traffipaxot telepítenek nagyjából húsz kilométerenként a hazai gyorsút-hálózaton.
Ez azt jelentheti, hogy a mintegy ezerkétszáz kilométernyi autópálya- és autóút-hálózat mellett még nagyjából kétezer-nyolcszáz kilométernyi fontosabb útvonalra is kihelyezhetik országszerte a fix sebességmérőket.
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a megkérdezettek egyáltalán betartják-e a különféle sebességkorlátozásokat. Itt már nagyobb egység mutatkozott, a válaszokból az körvonalazódott, hogy általában megpróbálják, de ha sietni kell, akkor kevésbé köti őket a korlátozás. Volt, aki a 30-as, 40-es táblákat "nem annyira kultiválja", míg más "autópályán elengedi" a kocsiját.
Komoly szándéknak tűnik, hogy keményen fellépnek a gyorshajtók ellen. Az [origo]-nak küldött levél szerint ugyanis "a jövőben az automata eszközök használata mellett a mobil sebességmérést is alkalmazni fogjuk, alapvetően a fix kamerák által nem felügyelt útszakaszokon".
Mint sok más európai országban, így nálunk is a gyorshajtás számít az egyik legfőbb balesetokozónak. A rendőrségi adatok szerint a kirótt büntetések számát összegző táblázatban is igen előkelő helyen található már évek óta a sebesség túllépése.
A közigazgatási bírság összege 30 ezer forinttól 300 ezerig terjedhet. A legmagasabb összegről szóló csekket tavaly a rendőrség 130 alkalommal postázta ki, és az idei, még nem teljes adatok szerint 2010-ben is hasonló szám jöhet ki az egész évre.