Még több fotó a Ford Vertrek Conceptről a galériában. Kattintson a képre!
Piacvezető szerepet szán a Ford az új szabadidő-autója számára, amelyet globális modellként az egész világon árusítanak majd. A Detroitban szériaközeli tanulmányként kiállított újdonság a Focus és a C-Max testvérmodellje, Európában a Kugát, a tengerentúlon pedig az Escape-et váltja le. Formaterve az európai Fordokhoz szokott szem számára ismerős lehet, a lendületes megjelenésre összpontosító kinetic design formanyelv továbbfejlesztése.
Így készült az agyag tanulmányautó
A koncepcióautókra jellemző különleges lámpák és tükrök mögött felfedezhető a Focusszal megkezdett egységes stílus, az alapforma azonban a jelenlegi Kugára emlékeztet. Tervezésekor a vonzó megjelenés és a jó használhatóság mellett a hatékonyág volt a fő szempont.
Az orrába 1,6 literes benzines turbómotor került, amelyet a Ford start-stop rendszerével és fékenergia-visszanyeréssel egészítettek ki. A cég ígérete szerint a Vertrek szériaváltozata lesz a legtakarékosabb és legzöldebb modell a népszerű kategóriában.
A sikeres világpiaci szereplés érdekében a koncepció a Focushoz hasonlóan már abban a szellemben készült, hogy megfeleljen az eltérő igényeknek, és egymagában elégítse ki a szabadidő-autók iránti egyre növekvő keresletet. Európában fontos szerepe lesz a közvetlen befecskendezéses, kétliteres Duratorq TDCi dízelnek, amelyhez hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak. A végleges változat bemutatása két éven belül várható.