Kattintson a képre a galériához!
A sokfunkciós szabadidő-autók iránti kereslet egyre növekszik, ezért az egyre nagyobb piaci részesedést szerző Hyundai tovább bővíti SUV-kínálatát. Ezúttal egy ix35-nél kisebb koncepciót készítettek, melynek formavilágát a "fluidic sculpture" (folyékony szobrászat) stílus továbbfejlesztésével álmodták a jelenlegi modelleknél agresszívebbre a cég kaliforniai dizájnstúdiójában.
Masszív felépítést sugalló, kupészerű megjelenése az Infiniti FX-et és a Curb valódi konkurensét, a Nissan Juke-ot juttatja eszünkbe, de bőven akad annyi egyedi részletmegoldás, amely egyedivé teszi a koreaiak újdonságát. Első és hátsó lámpái szakítanak a cicás arányokkal, feketére fújták az A-oszlopot, kupés tetővonalával pedig úgy fest, mint egy megemelt hot hatch.
A tanulmány sárga betétes abroncsaitól, világító márkajelzésétől, kamerákkal helyettesített tükreitől eltekintve könnyen elképzelhető, hogy a végleges verzió hasonló formában kerül majd a szalonokba. Beépített biciklitartó és egyedi tetőcsomagtartó teszi praktikussá, nagy kijelzőként funkcionáló műszerfal és head-up display teszi látványossá és részben átlátszó A-oszlop teszi biztonságossá az újdonságot, amely a vezetési élmény fokozásában is fontos szerepet játszik.
Akárcsak az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, 175 lóerős, turbós benzinmotor, amely a szériaváltozat orrába is bekerülhet. A motor erejét duplakuplungos automata váltó osztja be, de természetesen a start-stop-rendszer sem maradt ki, a gyár 6,8 literes átlagfogyasztást ígér.