Még 2007-ben, a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be tanulmányként a Hyundai Veloster kupé, vagyis több mint három évet kellett várni a Detroitban leleplezett szériaváltozatra. Megérte a türelem, a Veloster ugyanis szokatlan, asszimetrikus ajtókialakításának (a vezetőoldalon egy, az utasoldalon két ajtóval készül) hála még a koncepciónál is különlegesebb lett.
Több ellenfelet is kiszemelt a Veloster számára a Hyundai, Amerikában a Honda CR-Z, a Scion tC, a Volkswagen Scirocco és több Mini ellen versenyezteti. A koreaiak szerint minden riválisánál tágasabb utastérrel büszkélkedhet a Veloster, amely szélesített kerékjárati íveivel, felfelé kunkorodó övvonalával és kerekded, Renault Mégane-ra emlékeztető hátsójával sportos benyomást kelt.
Kattintson a képre a galériához!
Sportmotorgének rejtőznek a Velosterben, legalábbis a Hyundai szerint gyakorlatilag mindent a kétkerekűekről mintáztak az autón, amely 4219 milliméter hosszú, 1791 milliméter széles, tengelytávja 2649 milliméter.
Bevezetésekor az ix35-ből ismert, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral lesz kapható a Veloster, teljesítménye 138 lóerő, legnagyobb nyomatéka 166 Nm.
Hatfokozatú manuális vagy a Hyundai új fejlesztésű, hatfokozatú duplakuplungos (DCT) váltójával lesz kapható, az értékesítés várhatóan még idén elkezdődik a tengerentúlon.
Talán érdemes lesz várni a vásárlással, később ugyanis kétliteres turbómotorral is kapható lesz 210-240 lóerő közötti teljesítménnyel. Nem kérdés, hogy ez a motor sokkal inkább illik az autó karakteréhez.