A Mercedes-Benz CLS óta egyre inkább divatba jöttek a négyajtós kupék, amelyek lényegében csak annyiban különböztek a hagyományos szedánoktól, hogy alacsonyabban volt a tetejük. A Hyundai viszont egy hét múlva, a Detroiti Autószalonon egy egészen másfajta négyajtós kupét fog bemutatni.
A kompakt, ferdehátú Veloster ugyanis elvileg háromajtós lenne, de a jobb oldalon két ajtót hordoz, hogy megkönnyítse a bejutást a hátsó sorba, bal oldalon viszont csak egyet, hogy javuljon a karosszéria merevsége, és hogy innen nézve sportosabbnak tűnjön a formaterv. Ezzel az egyedülálló megoldással egyedülálló lesz a piacon, már csak azt lenne jó tudni, hogy a jobbkormányos angol, japán és ausztrál piacra szánt változatokon is a jobb oldalon lesz-e a több ajtó.
Pár éve a Mini hasonló ajtómegoldással mutatta be a Clubman kombit, de ott a jobb oldali hátsó ajtót csak akkor lehetett kinyitni, ha a mellette lévő első is nyitva volt. A Hyundai-nál a kép alapján erre nem lesz szükség, a hátsó nyílás függetlenül mozgathatónak tűnik. Saját hazájában, Nagy-Britanniában nem vált be a Mini újítása, mivel a hátsó utasoknak nem a járda, hanem az út felőli oldalon kellett ki- és beszállnia, vélhetően a Hyundai sem fog más karosszériát gyártani a balra tarts elvét követő országok számára.
A Veloster orrában valószínűleg az ix35-ből ismert 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses motor dolgozik majd, 135 lóerős teljesítménnyel. Ennek erejét, kiviteltől függően hatfokozatú kézi, vagy hatfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja majd az első kerekek felé. Később az 1,6-os motor turbófeltöltéses változata is bemutatkozhat, 170-180 lóerős teljesítménnyel. Az európai változat valószínűleg a márciusi Genfi Autószalonon debütál majd.