Újabb változattal bővítette kínálatát a brit Ariel. A tető, ajtók, szélvédő és karosszéria nélküli, hivatalosan is forgalomba helyezhető utcai versenyautó Civic Type-R motoros alapkivitelét erősítette meg a Honda gyártmányokra specializálódott Mugen Motorsport. Az eredmény egy izmosabb belépőmodell, amely egy lépcső a 245 lóerős szívó és a 300 lóerős kompresszoros kivitel között.
270 lóerősre húzták fel a kétliteres motort, amely a japán hagyományok szerint a szokásosnál feljebb, 8600-as fordulaton adja le maximális teljesítményét. A százas sprintet 2,9 másodperc alatt futja, ezzel is a két szélső érték (3,3 és 2,7 másodperc) között teljesít.
A 240 kilométer/órás végsebességre képes élményautó könnyített lendkereket, önzáró differenciálművet és hatfokozatú váltót kapott, így a továbbfejlesztett hajtáslánccal majdnem olyan gyors, mint a kompresszoros kivitel.
Jó tulajdonságai természetes környezetében, a versenypályán észrevehetőek, köszönhetően a pályára optimalizált állítható lengéscsillapító és rugó szettnek, melyek az 500 lóerős V8-as csúcsmodellből származnak. A tízdarabos limitált példányszámban készülő Mugen-kivitel a birminghami nemzetközi autósport kiállításon mutatkozott be.