Nagy Fiat-Chrysler együttműködésnek vannak kevésbé érthető következményei is, ilyen például a Lancia megújuló modellpalettája, amely csak minimális mértékben olasz.
Az új Ypsilon még a Fiat 500-as alapjaira épül, de az új Thema már nem. A Chrysler 300C Lancia-maszkos változata kapja meg a Thema elnevezést, az első hátsókerék-meghajtású Lancia sok idő óta. Természetesen a V8-as Hemi erőforrás a Lanciához nem, lesz elérhető, helyette 292 lóerős 3,6 literes V6-os benzines és két dízel közül lehet választani. A háromliteres, V6-os dízelek már nem a Mercedestől, hanem az olasz VM Motoritól származnak, a gyengébb 190, az erősebb 224 lóerős, de a nyomatéka mindkettőnek 550 Nm. A dízelhez öt, a benzineshez nyolcfokozatú automatikus váltó jár alapáron.
Már korábban írtunk róla, hogy a Chrysler 200-as is bemutatkozik, ennek az olasz megfelelője a Lancia Flavia nevet kapja. Egyelőre még tanulmányként lesz ott Genfben, de fél éven belül elkezdődhet a gyártása.
Az utolsó modellnél pedig még az elnevezésen sem gondolkoztak sokat: a Lancia Grand Voyager lesz az olaszok új egyterűje, ami természetesen a Chryler Voyager átemblémázott változata. Mondani sem kell, hogy ezekben a modellekben kár lenne keresni az olasz temperamentumot.