Apránként kellett összerakni a csontokat, az inakat, és az ereket - mondta a hétórás műtét után a sebész, aki Robert Kubicát, a Forma-1 lengyel Renault-pilótáját operálta. "Kell még néhány nap ahhoz, hogy felmérjük a károsodás mértékét, de valószínűleg elég gyorsan fel fog épülni, és egy éven belül már teljesen jól tudja majd használni a karját" - mondta a Sky Italia tévének nyilatkozva Igor Rossello kézspecialista, a genovai Santa Corona kórház orvosa.
A lengyelnek nem volt tapasztalata még S2000-es versenyautóval
A 26 éves Kubica az olaszországi Ronde di Andora rali-versenyen állt rajthoz egy Skoda Fabia S2000-essel, ám számára vasárnap nem tartott sokáig a száguldás, ugyanis a Testico nevű faluban kijelölt szakaszon nagy tempónál egy templom mellett a szalagkorlátnak hajtott, és a korlát behatolt a kabinba. A baleset után Kubica még nagyjából egy órán át a roncsban ült, mivel speciális eszköz kellett a kiszabadításához. Helyi tűzoltók szabadítottak ki a kocsiból, navigátora sértetlen maradt. A baleset után helikopterrel egy Genovához közeli kórházba szállították.
Lyukat ütött a masszív raliautóba a szalagkorlát - sokkoló felvételek
A Lotus Renault GP vasárnap délután közleményben megerősítette, hogy pilótájuk jobb karja, keze és lába több helyen is eltört, és jelenleg is műtik. Kubica bal kezét már 2003-ban is megoperálták, miután egy Forma-3-as versenyen megsérült. Kubica navigátora, Jakub Gerber sértetlenül megúszta a bukást. A pilóta menedzsere vasárnap este Olaszországban sajtótájékoztatót tartott, és elmondta, a korábbi rémhírekkel ellentétben biztosan nem kell amputálni Kubica kezét. Daniele Morelli elmondta, hogy az orvosok már helyreállították a sérült testrész vérkeringését és csontrendszerét. Még az izomzat helyreállítása van hátra. Keze sérült meg a legjobban, de felkarja és combcsontja is eltört.
Kubica Fabiáját pár hete Alex Caffi ex-Forma-1-es pilóta vezette a Monte Carlo-ralin
A 26 éves lengyel a hétvégén először vezethetett S2000 kategóriás raliautót, ami 70-80 lóerővel erősebb, mint azok az R3-as Renault Cliók, amikben korábban ült. Ezen felül az is újdonság volt számára, hogy a Skoda Fabia négykerék-meghajtású volt, míg korábbi autói csak elöl hajtottak. F1-es csapata egyébként nem tiltotta számára a ralizást, de eddig csak Renault-val engedték versenyezni. Állapotáról később ad ki pontos és hivatalos tájékoztatást a csapat, ám az biztosnak tűnik, hogy Kubica nem lehet ott a március 13-i szezonrajton.
A menedzsere már beszélt vele hétfőn délelőtt
Kubicát hétfő délelőtt felébresztették a mesterséges kómából, menedzsere már beszélt is vele. "Végre beszélhettem vele és Robert mindent tökéletesen értett. Az agyi tevékenysége ép, nagyon megkönnyebbültünk. Ez valóban reménykedésre ad okot. A keze és a lába nagyon fáj. Időre van szüksége"- nyilatkozta a pilóta menedzsere, Daniel Morelli hétfő délelőtt az IVG.it munkatársának.
A Lotus Renault GP-nek jelenleg öt tartalékpilótája is van, akik közül Eric Boullier csapatfőnök a múlt héten Bruno Sennát nevezte elsőszámúnak, így minden bizonnyal felépüléséig ő lép majd a lengyel helyébe. Már csak azért is Senna lenne a legjobb választás, mert ő tavaly a Hispania színeiben versenyzett a sorozatban, míg kollégái, Fairuz Fauzy, Romain Grosjean, Ho-Pin Tung és Jan Charouz közül eddig csak Grosjeannak van némi F1-es versenyzői tapasztalata. Nincs még versenyzőülése Nico Hülkenbergnek és Nick Heidfeldnek sem, így akár ők is pótolhatják a lengyelt.
A balesetről szóló vasárnapi összefoglaló anyagunkat itt olvashatja.