A C osztály kupéja a nemrég modellfrissítésen átesett négyajtós C osztályon alapul, még a 4591 mm-es hosszuk és műszerfaluk is hajszálra megegyezik. Az A-oszlopig teljesen ugyanaz a két karosszéria, azonban a kupé teteje 41 mm-rel alacsonyabban húzódik, jobban emelkedik az övvonala, a hátsó ablak krómcsíkkal díszített alsó szegélye pedig felfelé kunkorodik. A típus feladata az előző C osztályon alapuló CLC és a 2009-ig gyártott CLK utódlása lesz, a piacon a BMW 3-as kupénak, az Audi A5-ösnek, és az Infiniti G kupénak lesz a vetélytársa.
Érdekes lesz, hogy milyen szerepet szán neki a Mercedes-Benz a modellkínálatában, mert az új kupé csupán bő tíz centiméterrel rövidebb az azonos műszaki alapokra épített E osztályos kupéval, mellesleg tengelytávjuk (2760 mm) és csomagtartójuk (450 l) is pontosan ugyanannyi. Valószínűleg a hátsó üléseken valamivel kisebb hely lesz az alig olcsóbb C kupéban, amelynek a Mercedes szerint a 35-45 éves vevők tartoznak a célcsoportjába, míg az E osztályos kupé iránt inkább a 45 év fölöttiek érdeklődnek.
Az új C kupét ötféle motorral lehet majd megrendelni nyártól, két dízellel és három benzinessel. A C 180 jelzésű alapmodellben 156 lóerős, turbós 1,8-as dolgozik majd, ezt a 204 lóerős, szintén turbós 1,8-as követi C 250 néven, míg a C 350-ben már a 3,5 literes, 306 lóerős, közvetlen befecskendezéses szívó V6-ost találjuk majd. A gyengébbik dízel a 170 lóerős C 220 CDI, míg az erősebb ugyanennek a 2,2 literes motornak a két turbóval lélegeztetett változata lesz C 250 CDI néven 204 lóerővel és 500 Nm-rel.
Pár hónappal később, az ősszel érkezik az AMG sportváltozat, amelybe az új 5,5 literes V8-as kerülhet 420 lóerő körüli teljesítménnyel, míg a szedán továbbra is a régi 6,2 literes V8-ast kapja majd 457 lóerővel.