2011-es szabályváltozások
2011 sok változást hozott a Túraautó-világbajnokság életébe. A legfontosabb szabályváltozások között meg kell említeni, hogy az 1,6-os benzines turbómotorokra kellett átállni a csapatoknak a kétliteres régi motorokról. Ezek az új motorok 30-40 lóerővel erősebbek a tavalyiaknál, és a fogyasztásuk is csökkent valamelyest. Friss fejlesztésű motorjával a szezon elejére csak a Seat és a Volvo nem készült el, ők az idény közben vezetik be az új blokkot, addig a gyengébb, tavalyi dízelmotorral, illetve turbó nélküli benzinmotorral mennek.
Michelisz a következő futamtól csatlakozik, olyan BMW-vel, mint Coronelé
Szintén új szabály, hogy év közben csak egyszer engedélyezik a motorcserét, jövőre egyébként már egyszer sem lehet majd büntetés nélkül megúszni.
Fontos változás még, hogy a második futam rajtsorrendje már nem az első futam, hanem a szombati első időmérő edzés végeredményének a megfordítása lesz. Ráadásul nem az első nyolc, hanem már az első tíz helyezett lesz megfordítva az állórajtos második versenyen. Ezzel a lépéssel a szervezők reményei szerint kevesebb olyan eset fordul majd elő 2011-ben, amikor szándékosan veszítenek pozíciókat az első futam vége felé azért, hogy előrébb indulhassanak a másodikon.
Nem hiába mosolyog Huff, Müller, Menü és az újonc Bueno: a Chevroelt eddig a leggyorsabb autó
Meg kell még említeni, hogy a BMW gyári csapattal már nem vesz részt a bajnokságban (a 2012-es DTM premierre készülnek), de az új szabályok szerint elkészített 2011-es autójukat privát csapatoknak azért bérbe adják. Michelisz Norbert is egy ilyen BMW 320 TC-vel indul a Zengő-csapat színeiben idén, de az első, brazil futamokat kihagyják. A Volvo 2011-et csak felkészülési évnek tekinti 2012-re, jövőre már komoly gyári csapattal jönnek, idén még a privát Polestar-csapat versenyezteti a kék C30-ast, pilótájuk a svéd Robert Dahlgren.
Nem sok vizet zavart a még nem turbómotorral induló Volvo C30 Dahlgrennel
Huff nyerte az első futamot Curitibában
A Chevrolet-k fölényes, hármas győzelmét hozta az első futam Brazíliában. Robert Huff mögött Yvan Müller és a helyi pilóta, Carlos "Cacá' Bueno végzett az első három helyen, egymástól tisztes távolságban futottak be 14 nyugodt kör után.
Huff ellentmondást nem tűrően nyerte az első versenyt
Az igazán érdekes küzdelmek mögöttük zajlottak, ahol a privát BMW-s Coronel és Poulsen hatalmas csatáját hozta a verseny. Többször oda-vissza előzték egymást, a dán Poulsen egyszer látványosan kicsúszott a kavicságyba, aztán utolérte Coronelt és hozzá koccant. Végül mégis a rutinosabb holland kaparintotta meg a negyedik helyet.
A Seatok körönként 0,5-0,7 másodperc hátrányban vannak az új motoros autókkal szemben
Mögöttük eleinte Menü küzdött a dízelmotoros Seattal versenyző Tarquinivel, aztán a mezőny legidősebbje elvétette az egyik kanyart, ekkor megelőzte őt a chevrolet-s svájci. Utána Tarquini Seatja nem bírta tartani a 30-40 lóerővel erősebb, 1,6-os benzines turbómotorral szerelt BMW-k és Chevrolet-k tempóját. Menü leszakította, azonban meglepetésre a nem túl távoli Poulsent és Coronelt nem volt képes utolérni. A tesztévét kezdő Volvo C30-as a félgyári Polestar-csapattal a 12. helyen zárt Dahlgrennel.
Menü megmutatta a második futamon, hogy van még benne spiritusz
A BMW 4, a többi autó 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Ezért rajtolt jól Coronel
A második futam állórajttal kezdődött, ami a harmadik helyről startoló, hátsókerék-hajtású BMW-t hajtó Coronelnek jött jól. Jobb reakciójának és a jobb tapadásnak köszönhetően simán lerajtolta a két Seatot (Tarquinit és Nikyaert), aztán némi előnyt is kiépített a mezőnnyel szemben. A két Seaton könnyedén, a negyedik körre áthámozta magát a négy Chevrolet, a koreai különítmény, Menü-Huff-Müller-Bueno sorrendben vonatozott.
A Chevrolet-k gyorsan bedarálták a lassabb, dízel Seatokat a második futamon
Menü a tizedik körben, nagy nehézségek árán tudta megelőzni a holland BMW-pilótát, utána viszont nem tudott elszakadni tőle, Coronel a verseny végéig a szélárnyékában idegesítette a 47 éves svájcit. Közben Yvan Müller egy váratlan húzással elment Huff mellett a 11. körben, de a kopott gumik miatt arra már nem volt esélye, hogy Coroneléket is befogja.
A 47 éves Menü nagyon elérzékenyült a győzelme után, el is sírta magát
Hátrébb Barth vétett el egy féktávot, és összetörte a Seatját, Nykjaer és Poulsen viszont egymást ütötte ki. Az újoncoknak kiírt Yokohama-kupát Villa nyerte.