A Fiat 500-ban jelent meg a Fiat-konszern saját fejlesztésű 0,9 literes kéthengerese, amely kis tömege mellett nagyobb teljesítményt, kedvezőbb fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást ígért. Tesztünkben elégedettek voltunk az apró turbómotorral, amely élvezetes menettulajdonságai mellett az 500-ashoz passzoló, jellegzetes hangjával is intenzívebbé tette az élményt. Friss fejlesztését azonban nem csupán egy modellben veti be a Fiat.
Az Alfa MiTo jövőre esedékes frissítésekor már a sportos kisautó orrába is bekerül a MultiAir technológiás, elektrohidraulikus szelepvezérlésű, start-stop elektronikával kiegészített motor. Két változatban lesz elérhető: az 500-asból ismert turbós 85 lóerős mellett a duplaturbós 105 lóerős is debütál. Nyomatékuknak köszönhetően a hasonló szívómotoroknál húsz százalékkal nagyobb teljesítményre és 4,5 literes átlagfogyasztásra számíthatnak a MiTo vásárlói.