A Renault mindig is erős volt a családi egyterűek terén, így nem csoda, hogy a Genfi Autószalonra is készültek egy kompakt méretű családi modellel. Laurens van der Acker, a tavaly kinevezett dizájnigazgató a DeZir sportkocsi után egy újabb mutatós tanulmánnyal jelenkezett.
Az R-Space nevű egyterű érdekessége, hogy a hátsó ajtajai - akárcsak az Opel Merivának - visszafelé nyílnak, és az ajtók találkozásánál nincs oszlop, ami nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást. Érdekes egybeesés, hogy a Genfi Autószalonon a Ford is bemutatott egy kicsit kisebb, de hasonló kialakítású egyterűt B-Max néven, csak ott a hátsó ajtók nem visszafelé nyílnak, hanem sínen csúsznak hátra.
A 4,2 méteres tanulmány orrába egy teljesen új, 900 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezéses, háromhengeres turbómotort építettek 110 lóerővel és 160 newtonméteres nyomatékkal. Ezek az értékek egy 1,6 literes szívómotor paramétereinek felelnek meg, ám a Renault ígérete szerint a kis turbómotor mindössze 95 gramm szén-dioxidot ereget a levegőbe kilométerenként, és az átlagfogyasztása is csak 3,7 liter egy duplakuplungos robotizált váltóval.
A tanulmány formavilága remélhetőleg a következő generációs Scénicek külsejét vetíti előre, bár az borítékolható, hogy ebben a formában nem kerül majd gyártásba az R-Space, ahhoz túl futurisztikus. Ugyanez mondható el az utastér kialakításáról is, amely úgy néz ki, mintha egy kicsit megolvadt volna a napon, a hátsó ülés különösen ötletes.
További hírek, képgalériák, videók a genfi újdonságokról a címkeoldalon és a zöldautó-blogon. |