A Saab üzemeiben a múlt héten három napra leállt a munka, mert megszakadt az alkatrész-utánpótlás. A beszállítók rendezetlen számlák miatt függesztették fel az ellátást. A Spyker szerint csupán "kisebb fennakadás" történt, és időközben megoldódtak a problémák. "A Saabnál továbbra is folyik a gyártás, a társaság nincsen csődveszélyben" - hangoztatta a tulajdonos szóvivője.
A Spyker a múlt héten elismerte, hogy egyes beszállítók szüneteltették szállítmányaikat, mivel egyes kifizetésekről és a feltételekről tárgyalások folytak. A társaság közleményében arról tájékoztatott, hogy "megfelelő anyagi fedezettel rendelkezik rövid távú kötelezettségeinek teljesítéséhez, pénzügyi helyzetének és tőkestruktúrájának megerősítésére törekszik".
Sajtóbeszámolók szerint a múlt héten egyebek mellett a Lowe Brindfors, a Saabot népszerűsítő reklámügynökség és a logisztikai feladatokat ellátó DB Schenker szállítmányozási vállalat is leállította az autógyárnak végzett összes munkáját a kifizetetlen számlák miatt.
Az évek óta veszteséges Saab 2010 februárjában került a holland Skyper sportautógyártóhoz az amerikai General Motorstól. A vételár 74 millió dollár volt, a GM azonban megtartott egy 326 millió dollár értékű részvénycsomagot. A holland tulajdonos 400 millió eurós hitelt kapott a svéd kormánytól a Saab fejlesztésére. Az autógyár svédországi üzemeiben több mint háromezren dolgoznak.
A Spyker 2010-ben 31 696 Saab autót értékesített, szemben a tervezett 50 ezerrel. A társaság az idén 80 ezer, 2012-ben pedig 120 ezer autót kíván értékesíteni. A Spyker 2010-ben 218 millió eurós nettó veszteséget könyvelt el.