Nagy felhajtás közepette, Berlinben, Sanghajban és New Yorkban leplezték le egy időben a Volkswagen Beetle új generációját, amely továbbra sem farmotoros, mint a legendás, 1938-ban bemutatott eredeti.
1998-ban mutatkozott be az második, már orrmotoros, négyes Golfra épülő generáció, több mint egymillió darab kelt el belőle a gyártás 2010-es leállításáig. Az utóbbi néhány hónapban már nem nagyon titkolózott a gyártó az utóddal kapcsolatban, pontosan lehetett tudni, hogy hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lesz közvetlen elődjénél. 4278 milliméter hosszú, 1808 milliméter széles és 1486 milliméter magas lett az új Beetle, egy mai Golfnál nyolc centiméterrel hosszabb, hárommal szélesebb, 2,6-tal alacsonyabb.
Közvetlen elődjénél jelentősen, 152 milliméterrel hosszabb, ezért talán már hátul is el lehet majd benne férni, de szigorúan csak két embernek, ugyanis a Beetle négyszemélyes. Szélessége 84 millimétert nőtt, miközben magassága 12 millimétert csökkent.
Kattintson a képre a galériához!
LED-es nappali fénnyel ellátott fényszórókat és szögletes első lökhárítót kapott, a tetővonal a 2005-ben bemutatott Ragster tanulmányra emlékeztet. Nagyot nőtt a csomagtartó, az előd 209 literjével szemben az új modell 310 literes poggyászteret kínál, és bővíteni is lehet az osztottan dönthető hátsó üléstámlákkal. Integrált hátsó szpojlerrel készül a Beetle, és akár 19 colos felnikkel is rendelhető.
Belső terével nem váltja meg a világot, a hangulat nagyon Volkswagen-konszernes, de feldobja az összképet a műszerfal tetejére pakolt, három kör alakú műszer. A régi Beetle-höz szériában adott művirág ehhez nem jár, viszont az ős-Bogárra utal a kesztyűtartó kialakítása, és a több fényezett panel.
Három turbós TSI-benzinessel (1.2 105 LE, 1.4 160 LE és 2.0 200 LE) és két TDI-dízelmotorral (1.6 105 LE és 2.0 140 LE) indul a forgalmazás, alapáron hatfokozatú kézi váltóval, a hétfokozatú duplakuplungos DSG opciós. A leggyengébb benzines start-stop rendszert, a két erősebb XDS elektronikus differenciálzárat kap alapáron.
Az új Beetle a mexikói Pueblában készül a Jetta mellett, amellyel a padlólemezen is osztozik. Nyártól vesznek fel megrendeléseket az autóra, a kiszállítások ez év végén, jövő év elején kezdődnek. Hamarosan kész a kabrió is, jövőre mutatják be.