Az év motorja választás eredményét a stuttgarti Engine Expón hozták nyilvánosságra. Leginkább a Fiat kéthengeres, turbófeltöltésű Twinair motorja nyerte el az újságírókból is álló zsűri tetszését, ezt választották meg Az év motorjának, Az év új motorjának, Az év zöldmotorjának (az elektromos Nissan Leaf és Mitsubishi i-MIEV villanymotorjai előtt), és Az év 1 liter alatti motorjának is. Ezt az erőforrást már mi is teszteltük az 500-asban, teljesítménye és ereje minket is lenyűgözött, 7-8-9 literes fogyasztása már kevésbé.
A Fiathoz tartozó Ferrari is tarolt a választáson, a 458 Italia 9000-es fordulatszámon pörgő, 570 lóerős 4,5 literes szívó V8-asa elnyerte Az év 4 liter feletti motorja és Az év nagy teljesítményű motorja díjat is.
A BMW hagyományosan sok díjat szokott elnyerni, és ez így volt 2011-ben is. Az 1,4-től 1.8 literig terjedő kategóriában a PSA-val közösen fejlesztett 1,6 literes turbómotor nyert, az 1,8-2,0 literig terjedő tartományban a 123d és az X1-es kétliteres, duplaturbós dízele, a 2,5-3,0 literig tartóban a háromliteres, duplaturbós dízel (pl. 535d), a 3,0-tól 4,0-ig terjedőben az M3-as négyliteres szívó V8-asa.
A Volkswagen 1-1,4 literig terjedő kategóriát az elmúlt két évhez hasonlóan ismét elnyerte a Polo GTI 1,4 literes, kettős feltöltésű (turbó és kompresszor) négyhengeresével. A Volkswagen prémiummárkája, az Audi is elhozott egy díjat a TT RS 2,5 literes, öthengeres turbómotorjával a 2,0-2,5 literig tartó kategóriában.