Még két évet várni kell ahhoz, hogy azt a Polót a pályákon lássuk
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Csütörtökön jelentette be hivatalos formában a gyár erre vonatkozó terveit, hozzátéve, hogy igazi kihívója akar lenni a most is résztvevő márkáknak, a Citroënnek, a Fordnak és a Mininek.
A wolfsburgi székhelyű autógyártó az utóbbi három évben megnyerte a Dakar-ralit, ezért új kihívás után néztek. A fő lökést bevallottan az adta meg a WRC-be történő visszatéréshez, hogy idéntől kötelező lett 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorokat használata, ez a koncepció pedig nagyon hasonlít azokhoz a motorokhoz, amelyeket az utcai autóiban is használ a cég. Jelenleg az utcai autóikban 1,2, 1,4, 1,8, és kétliteres turbómotorokat használnak, ami a ralihoz kellene, az 1,6 literes méret jelenleg még hiányzik a palettáról. Két éven belül valószínűleg ezt is pótolják majd, addigra pedig elkészül a Polo háromajtós változatán alapuló versenyautó, a Polo R WRC is. Ebben egy 1,6 literes, 300 lóerős benzinmotor lesz, összkerékhajtással párosítva. A képeken látható tanulmányautó külseje már nagyon hasonlít a végleges versenyautóra, de a lemezek alatt még kiforratlan lehet a technika.
A Volkswagen sportprogramjának vezetője, Chris Nissen egyúttal azt is megerősítette, hogy a Dakar-rali 2012-es kiírásán már nem indítanak gyári csapatot.
Legutóbb 1986-ban nyert rali-világbajnokságot a Volkswagen az A-csoportban Kenneth Erikssonnal és egy Golf GTI-vel, de abban az időben a királykategóriának még a B-csoport számított.