Plattner természetesen a Fabia legtakarékosabb változatát, az 1,2-es TDI motorral hajtott Greenline kivitelt választotta a fogyasztásteszthez, ebben egy háromhengeres, 75 lóerős dízelmotor dolgozik start-stop rendszerrel és fékenergia-visszatáplálással. A gyári átlagfogyasztása vegyes ciklusban 3,4, országúton 3,0 liter, de Plattner ezeket az értékeke is jócskán túlszárnyalta.
A 45 literes tank tartalmával ugyanis 2006 kilométert tett meg, május 10-én indulva az ausztriai Reuttéból elment a dániai Bovig és vissza. Átlagfogyasztása 2,2 literre jött ki az út végén, ami olyan jó érték, hogy talán még őt is meglepte. A rekorddöntést az International Police Motor Corporation felügyelte, és a tankot is ők plombálták le indulás előtt.
"Azzal, hogy olyan fogyasztást értem el, ami jobb a gyári adatnál, azt akartam bizonyítani, hogy a vezetők igenis hozzájárulhatnak ahhoz, hogy tovább csökkentsék a környezet szennyezését. Ez már azzal elkezdődhet, hogy beállítjuk a helyes nyomást az abroncsokban" - nyilatkozta Plattner.