Hivatalos adatokat és képeket hozott nyilvánosságra az Opel a Zafira új generációjáról, pedig az egyterű csak az őszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.
Tanulmányként már a márciusi Genfi Autószalonon debütált az új Opel Zafira, az egyterű formavilága alapján már akkor egyértelmű volt, hogy gyakorlatilag a végleges modellel bemutatózott a német márka. Talán ezzel magyarázható, hogy néhány hét elteltével máris lerántották a leplet a Tourer utónevű végleges modellről, amelynek külseje 98 százalékban megegyezik a tanulmánnyal, csak apró változtatások történtek.
Kevésbé fényűző a kabin, de a dizájnerek itt is próbáltak hűek maradni a koncepcióhoz, innen-onnan azonban más Opelekből már ismert megoldások köszönnek vissza. Új színkombinációk és kárpitok jelentek meg, a Zafirához is elérhetővé vált a B oszlopig érő panoráma-szélvédő, illetve a csomagtartóig nyúló napfénytető.
Elődjénél feltűnőbb, karakteresebb az orr-rész bumerángjai és az oldalsó penge motívumok miatt
A harmadik generációjába lépő egyterű frontrésze két bumeráng alakú fényszóró-légbeömlő kombinációval az Amperát idézi, új padlólemeze közös a Chevrolet Orlandóéval. 4,47-ről 4,66 méterre nőtt az autó hossza, a tengelytávolság 5,7 centimétert nyúlt, immár 2,76 méteres. Jelentősen nőtt a nyomtáv, elöl 96, hátul 78 milliméter a plusz.
Nézze meg videón az új Zafirát!
Továbbfejlesztették az első Zafira óta megtartott Flex7 ülésrendszert, a középső sorban három különálló ülést alakítottak ki, amelyek egyenként hajtogathatók és tologathatók, 210 milliméter hosszú sínen. Új opció a Lounge Seating funkció, a középső ülés támlája ledönthető és kihajtogatható, így kartámaszként szolgál a két másik ülésben ülő utas számára.
Az övvonal a Chevy Orlandót, a hátsó lámpa a Ford S-Maxot idézi
Alaphelyzetben, ötüléses kialakítás esetén 710 literes csomagtartót kínál a Zafira Tourer, elődjénél 65-tel többet, a raktér egészen 1860 literig bővíthető (+40 liter a régihez képest). Év vége felé kerül a kereskedésekbe az új modell, 110, 130 és 165 lóerős kétliteres dízellel, illetve 120 és 140 lóerős 1,4-es turbós benzinessel. Mindegyik motorhoz szériában start-stop-rendszer kapcsolódik. Később jönnek az alternatív (takarékos Ecoflex, CNG, LPG) változatok, illetve egy vadonatúj benzinmotor is megjelenik.
A Zafira Tourer bemutatása nem jelenti az elődmodell megszüntetését, az Opel továbbra is forgalmazza, kedvező árú alternatívát nyújtva az egyterűs szegmens vásárlói számára.