(Még több fotó a BMW 328 Hommage Conceptről a galériában. Kattintson a képre!)
A márciusi Genfi Autószalonon még jövőbemutató, szélvédőre vetített, háromdimenziós kijelzővel hívta fel magára a figyelmet a kis roadstertanulmány, melynek frissen bemutatott, második változata már az autózás hőskorára emlékeztet. A minden szegletében modern karosszériát olyan bájos apróságokkal tették korhűvé, mint a motorháztetőt rögzítő bőrszíjak, vagy a hagyományos kerekre cserélt, lámpákat takaró csíkok. Az idén 75 éves 328-as roadster idejében még nem széltében, hanem hosszában nyúltak el a vesék a BMW-k orrán, ezért nem sajnálták eldobni az eredetit a klasszikusért cserébe.
Hatalmas kerekeire csavaros kupakok kerültek, eredetileg elcsúsztatható ajtajait kivették, alacsony, kettéosztott szélvédőt kapott, belül pedig futurisztikus, mégis fapados utasteret rendeztek be. Még a navigátor előtti modern, LCD-kijelzős órák is korabeli stopperekre emlékeztetnek. Míg a Mille Miglián máig átlagsebesség-rekordot tartó, ős-328-as az alukarosszériája miatt volt könnyű, a 328 Hommage viszont az alumíniumnál is könnyebb és merevebb szénszálas műanyagból készült. Műszerfalán a karbonon kívül a látható helyeken alumíniumot és bőrt használtak.
Ennél a tanulmánynál a múltidéző külsőre helyezték a hangsúlyt, azt csak mellékesen említették meg, hogy az orrába egy háromliteres, soros hathengeres motort szereltek, melyet nem lehetett kihagyni egy ízig-vérig BMW-nek szánt modellből, még akkor sem, ha az csupán egyetlen példányban létezik. Gyártásba valószínűleg nem kerül, de a formanyelv biztosan visszaköszön majd a jövő sportmodelljein, legközelebb a beígért Z2-esen. A retró sportautó premierjét a különlegességeket felvonultató Concorso d'Eleganza Villa d'Este autókiállításon tartják.