Már az előrejelzések alapján is hatalmas csatára lehetett számítani a 2011-es Le Mans-i 24 órás versenyen, a gyári Audi és Peugeot csapatok nem is cáfoltak rá várakozásokra. Az élről induló dízel Audik és Peugeot-k a rajttól kezdve nagyon kemény tempót diktáltak, de arra senki sem számított, hogy 24 óra elteltével mindössze 14 másodperc dönt majd az első hely sorsáról.
A rajtnál még minden simán ment
Az idén új autóval (R18) érkező Audi annak ellenére tudta megszerezni a győzelmet, hogy már a verseny első felében elvesztették a háromból két autójukat, ráadásul pont az esélyeseket. A Le Mans-i legendákból összeálló 3-as Audi már a verseny legelején hatalmas baleset áldozata lett, Allan McNish egy lekörözés közben összeütközött egy Ferrarival, aminek következtében porrá tört az Audi. Szerencsére sem a versenyzők, sem a korlát mögött tartozkodó fotósok nem sérültek meg a horrorisztikus jelenetkor.
McNish balesete
Alig pár óra elteltével a tavalyi győztes legénység is hatalmas baleset áldozata lett, a pálya egyik leggyorsabb kanyarjában az AF Corse csapat Ferrarija ráhúzta a kormányt az 1-es Audira, ami után még döbbenetesebb bukás következett. A csodával határos módon Mike Rockenfeller pár sérüléssel ki tudott szállni a felismerhetetlenségig összetört Audiból, de a biztonság kedvéért megfigyelésre kórházba szállították. Az esetben vétkes Ferrarit később kizárták a versenyből.
Rockenfeller balesete 0:43-nál látható először
Ezek után az Audinak csak egy egysége maradt, de az pont az első helyért aktívan küzdő 2-es autó volt, amely leginkább a 7-es és a 9-es Peugeot-val vívott nagy csatát. Az éjszaka folyamán a gyári Peugeot-k gyorsabbak voltak, de több biztonsági autós fázis miatt folyton elolvadt az előnyük. A nap felkeltével az Audi visszanyerte gyorsaságát, így a Peugeot hiába tudott rendszerint egy körrel hosszabb etapokat teljesíteni, folyamatos harc folyt az élen. Még egy-két biztonsági autós rész ekkor is nullázta a különbségeket, de a hiba nélkül teljesítő 2-es Audi (Marcel Fässler/André Lotterer/Benoit Treluyer) végül 14 másodperccel megelőzte a 9-es Peugeot-t (Sébastien Bourdais/Simon Pagenaud/Pedro Lamy), és két kört adott harmadik helyen befutó, a csak francia versenyzőkből álló nyolcas Peugeotnak (Stéphane Sarrazin/Franck Montagny/Nicolas Minassian). A versenyt idén minden (a nem gyári is) Peugeot befejezte, de az első helyet nem tudták megszerezni az Audi előtt. A legjobb benzines prototípus, a Rebellion Racing Toyota motoros Lolája lett (Nicolas Prost/Neel Jani/Jeroen Bleekemolen), amelyben Alain Prost fia is helyet foglalt.
Ennyi maradt az egyes rajtszámú Audiból
Az LMP2-es kategóriában a Greaves Motorsport Zytek Nissanja nyert (Karim Ojjeh/Thomas Kimber-Smith/Olivier Lombard) a Signatech Oreca Nissanja és a Level 5 Motorsports Lola-Hondája előtt.
A GT autóknál a Corvette-nek elég nehezen, de sikerült megünnepelni a 100 éves jubileumot. A profik versenyében sokáig a 74-es számú Corvette vezetett, de egy Porschéval történő ütküzés után kiestek.
A Corvette baleset 2:00-tól látható
A másik gyári autó (73-as, Olivier Beretta/Tommy Milner/Antonio Garcia) még a verseny elején hátra esett, de folyamatosan javultak, végül nagy csatában maguk mögé utasították az AF Corse 51-es egységét, amelyben két korábbi Forma-1-es versenyző is szerepet vállalt (Bruni, Fisichella). A kategória harmadik helyére futott be a BMW Motorsport egyik autója (56), ők minden bizonnyal ennél jobb helyezésben bíztak.
Az amatőröknél is Corvette győzelem született, a dobogó első két fokát elhódító Larbre Competion jobbik egysége ugyanis Corvette-tel ment, míg a második csapat Porschével. Itt a harmadik helyet egy Ford GT szerezte meg.
Az Audi is a Peugeot (háttérben) végig szoros csatát vívott
Összességében az idei Le Mans-i 24 órás verseny leginkább a hatalmas balesetekről és a sok biztonsági autós fázis miatt maradhat meg a rajongók emlékezetében. Az Audi pedig pont azzal az egységével szerezte meg a győzelmet, amelytől a legkevésbé várták. Az új szabályok szerint tervezett autók nem váltották be a hozzá fűzött reményeket, minden gyári autó túl gyors volt, miközben az amatőr kategória versenyző pedig túl lassúak.