Michelisz Norbert szerint az autó jobb eredményre is képes lett volna
A Zengő Dension Team magyar pilótájának legjobb körideje 1:56.923 perc volt, így közel négy tizeddel maradt el a pole pozíciót megszerzett Menutől. Michelisz elmondása szerint a nagyszámú hazai nézősereg lelkes bíztatásától illetődött meg kissé, ezért két kisebb hiba is becsúszott a gyors körébe, kétszer keresztbe állt alatta a BMW. A svájci Menu mellől az első sorból csapattársa, Yvan Müller indulhat, a gördülő rajt második sorából pedig két BMW-s versenyző, Javier Villa és Tom Coronel kezdi a futamot vasárnap 12:20-kor.
A két leggyorsabb pilóta, Müller és Menü legyorsabb körét az időmérők után órákig vizsgálták a sportbírók, mert állítólag valami szabálytalanságot követtek el, de végül nem kaptak semmiféle büntetést.
Menu hamar megtanulta a technikás Hungaroringet, tíz éve már versenyzett itt Ferrarival
Az időmérő edzést két szakaszban bonyolították le, a második etapba bejutott első tíz helyezett a vasárnapi második futamon, (13:35-kor) fordított sorrendben rajtolhat majd. Mindez azt jelenti, hogy az időmérő első szakaszában is ötödik Michelisz a második verseny állórajtján a hatodik pozícióból vághat neki a 12 körös futamnak. Sajnos a rajtnál az előtte lévő öt autóból három is BMW, így a hátsókerék-meghajtásból fakadó jobb rajtkészséget nehéz lesz előzésre váltania az első kanyarig.
A rutinos Alain Menu sokáig aggódhatott az időmérő után, végül nem kapott büntetést
Meglepetésre a vb-pontversenyt jelenleg vezető brit Robert Huff (Chevrolet) csak a 12. rajtkockát szerezte meg.
Szokatlanul jól szerepelt a félgyári Volvo csapat, a Polestar Racing, mivel a még régi szívómotorral szerelt C30-assal Robert Dahlgren a hatodik helyet csípte el.
A Seatok közül a régi dízelmotoros versenyautók bizonyultak jobbnak, de a legjobbjuk, Monteiro is csak a hetedik helyre kvalifikálta magát, míg a két évvel ezelőtti világbajnok, Gabriele Tarquini csak a kilencedik lett. Három másik Seatban (Nykjaer, Barth és Oriola autójában) a Hungaroringen mutatkozott be az új 1,6-os turbómotor, de a gyermekbetegségekkel küzdő erőforrás még nem elég kiforrott, Nykjaer csak a 13. helyet szerezte meg vele.
A hungaroringi hétvégén a Chevrolet-k és a turbómotoros Seatok 40 kilogramm büntetőtömeggel mennek, a turbós BMW-k (így Michelisz is) plusz 10 kilogrammal, a dízel Seatokban nincs büntetősúly, a szívómotoros BMW-k és a Volvo pedig -20 kilogrammal versenyeznek.
Michelisz kissé csalódott volt a sajtótájékoztatón "Azt éreztem, hogy az időmérő első felében megfutott első időm valószínűleg nem lesz elég, hogy bekerüljek az első tízbe, ezért kimentem még egyszer a pályára, futni egy biztonsági kört. Én mindig jobban szerettem azt, amikor nem a 10. hely környékén vagyunk. Rádión most is értesültem róla, hogy nagyon sok toppilóta még az első tíz helyen kívül volt, úgyhogy nekünk arra kellett játszanunk, hogy az 5. hely körül legyünk valahol, és úgy tűnik, ezt sikerült is elérnünk." "Arra számítok, hogy az első futamon lesz esély a repülőrajt után előrébb verekedni magamat. Nyilván az is benne van a pakliban, hogy rosszul jövök ki valamelyik szituból ott az első kanyar előtt vagy után, és hátraesek. De az eredmény most sem az autón múlt, tehát az abszolút képes lesz holnap arra, hogy az első három hely valamelyikét megszerezzem vele." "A harmadik sorral az a gond, hogy pont onnan szokott elkezdődni az akció. Én úgy gondolom, hogy az első két sort céloztuk meg ma mind a két időmérőn, mind a két futamra." "Azt éreztem, hogy az időmérő első felében sok tartalék maradt abban a körben. Arra számítottam, hogy ezt több mint egy másodperccel meg fogom tudni javítani. Szerintem meg is tudtam volna, csak volt két közepes hiba a körömben. Nagyon sajnálom, hogy ez pont itthon történt meg, de lehet, hogy én is túl sokat akartam. Az biztos, hogy nem az autón múlt a jó eredmény." "Amikor sétáltam a bokszutcában, azt a szeretetet, azt az őszinte szurkolást, ami fogad engem itt... Amikor beültem az időmérő előtt az autóba, közel jártam ahhoz, hogy könnybe lábadjon a szemem, mert ez a biztatás szerintem tényleg egyedülálló. Egy olyan helyszínen sem voltam még idén, ahol ennyire biztattak volna egy pilótát, és nekem ez iszonyatosan jóleső érzés." "Mindenképpen azon leszek, hogy holnap legalább egy futamon a dobogón legyek." [origo] kérdésére: "Ha őszinte vagyok, volt rajtam nyomás. Éreztem is. Talán az is hiba volt, hogy én is túl nagy nyomást helyeztem a saját vállamra, főleg az időmérő után, mert megkaptam az információt a rádión, hogy Rob Huff kiesett, úgyhogy jártak nálam rosszabbul is. Akkor teljesen arra számítottam, hogy önerőből az első három hely valamelyikére kerülhetünk. Inkább csalódott vagyok, mintsem örülök ennek az eredménynek, de arra számítok, hogy holnap a futam második felétől a BMW lesz a legjobb autó a pályán, és ha tudok pár olyan pontot találni a pályán, ahol el tudok menni a vetélytársaim mellett, akkor, még ha a mai nap nem is sikerült tökéletesen, a holnap sikerülhet úgy." |
Végeredmény:
1. Alain Menu (svájci, Chevrolet) 1:56.546 perc
2. Yvan Müller (francia, Chevrolet) 1:56.657
3. Javier Villa García (spanyol, BMW) 1:56.710
4. Tom Coronel (holland, BMW) 1:56.912
5. Michelisz Norbert (magyar, BMW) 1:56.923
6. Robert Dahlgren (svéd, Volvo) 1:56.945
7. Tiago Monteiro (portugál, Seat)1:56.974
8. Kristian Poulsen (dán, BMW) 1:57.048
9. Gabriele tarquini (olasz, Seat) 1:57.073
10. Mehdi Bennani (marokkói, BMW) 1:57.376