A nézők nagy része Michelisz miatt jött ki, nagyon jó volt a hangulat
(Kattintson a képre a galériáért!)
Már reggel hatalmas dugó alakult ki Mogyoród több kilométeres környékén a WTCC első magyarországi versenyei miatt, becslések szerint 55 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre. A dugók több óra múlva sem múltak el, sokan lekésték a negyed egykor rajtoló első versenyt.
Első verseny
Rosszul kezdődött a futam Micheliszéknek, ugyanis a rajtrácsot későn hagyták el a Zengő csapat szerelői, mert az emelő karja az autón maradt, ezért később még büntetést is kaphatnak.
Aztán a repülőrajtos első verseny remekül indult a magyar versenyzőnek, ugyanis már az első kanyar után feljött az ötödikről a második helyre. A kritikus első féktávon való tülekedésben egy pillanatra összeért Javier Villa BMW-jével, a spanyol pedig kevéssel később Yvan Müller Chevrolet-jét pöccintette meg, aki keresztbe állt, és több másik versenyzőt is lelassított.
Szinte alig voltak kevesebben, mint egy Forma-1-es futamon
A második kanyartól így már a belső íven maradt Michelisz állt a második helyen, aztán követte a győztes Menut egészen a célig. A célegyenesben minden körben felállva buzdította őt a közönség, aminek eredményeképp a futam végére már egy másodpercen belülre felzárkózott a kék Chevrolet mögé, de előzési pozícióba sajnos így sem jutott.
A BMW-vel versenyző magyar a második hely mellett a verseny leggyorsabb körét is megkaparintotta (1:57.552).
Hatalmas volt a harc viszont a Michelisz mögött jócskán lemaradt bolyban az utolsó dobogós helyért. A sokáig harmadik helyen álló Gabriele Tarquini feltartotta Villát, Müllert és a 12. helyről felkapaszkodott Robert Huffot. Ez a csata az utolsó körben fajult el: először Villa megelőzte Tarquinit, aztán a veterán olasz visszaelőzte őt a Mansell-kanyarban. Villa kicsúszott az aszfaltozott bukótérbe, onnan lendületből tért vissza a pályára, és azzal a lendülettel kilökte Tarquinit. A nagy kavarodásban Huff is megelőzte csapattársát, Müllert, aztán még Villát is támadta, de megelőzni már nem tudta.
Michelisz, Menu és Villa az első futam eredményhirdetésén
Második verseny
A második verseny sokkal kevésbé alakult jól a magyar pilóta számára. Már a negyedik helyen haladt az állórajtot követően, amikor összeakadt a túl korán fékező Mehdi Bennanival, ezért leszorult az első kanyar előtt belső íven félig a fűre. A rossz tapadás miatt nem tudott lelassítani, és kiütötte az élen haladó Kristian Poulsent. Michelisz BMW-je komolyan megsérült a balesetben, de a bokszba még be tudott jönni.
Michelisznek nem sikerült balesetmentesre a második futam
Közben megérkezett a zivatar a pályára, a szakadó esőben versenyben maradt autók estek-keltek a pályán a mintázat nélküli abroncsokkal, egyszerre kezdett roncsderbire és ralikrossz-versenyre hasonlítani a túraautó-futam. Tarquini hatalmas bravúrt hajtott végre, amikor az erősen vizes aszfalton a hármas kanyarban kívülről megelőzte a versenyben vezető Tom Coronelt és Alan Menut.
Három kör után megelégelték ezt a sportfelügyelők, és piros zászlóval ideiglenesen leállították a versenyt húsz percre.
Tetemes kár keletkezett a BMW 320 TC-ben
Az első hét sorrendje Tarquini, Coronel, Menu, Müller, Fabiani, Huff, Monteiro volt az újraindítást követően. Tarquini nem sokáig tudta megtartani a vezetést, előbb Müller, majd Huff is megelőzte. Az első futamon győztes Menu ütközött Coronellel, megpördült, és a kerítésnek csapódott a hármas kanyar utáni egyenesben. Végül Coronel végzett a negyedik helyen, miután hosszas csatában maga mögött tudta tartani Tiago Monteirót és Michel Nykjaert. A sokáig negyedik helyen haladó Robert Dahlgren sokáig úgy tűnt, hogy a Volvo legjobb eredményét állíthatja be, de két incidense miatt (Monteiróval és Oriolával koccant) áthajtásos büntetésre ítélték, ezért visszaesett a kilencedik helyre.
Tarquini nem tudta maga mögött tartani a Chevrolet-ket a vizes pályán
A kaotikus versenyben végül Yvan Müller győzött Robert Huff és Gabriele Tarquini előtt. Rengeteg autó feladta kisebb-nagyobb ütközések miatt, ilyen eseménydús verseny talán még nem volt a WTCC történetében.
Michelisz a hűtő- és lökhárítócsere miatt sajnos körhátrányból indult az újraindítást követően. Már csak a közönség kedvéért és a tesztelés miatt autózott, de a sérült autóval is ismét sikerült a leggyorsabb kört megfutnia. Erre az a magyarázat, hogy ő a többiekkel ellentétben száraz pályára való gumikkal jött ki a bokszból a szerelést követően, és a verseny végére nagyjából felszáradt a pálya.