Hivatalos gyári grafikákon már látható volt a háromajtós Astra GTC, ezekből kiderült, hogy az autó alig változott a tavalyi Párizsi Autószalonon kiállított tanulmányhoz képest. Hivatalosan ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a sportos Astra, de már most közzétette a gyártó a technikai adatokat is.
A Volkswagen Scirocco és a Renault Mégane kupé ellenfelének szánt GTC karosszériáját teljesen újratervezték, ötajtós testvérével csak az ajtókilincseken osztozik. A sportosabb hatás érdekében 15 milliméterrel csökkentették a hasmagasságot, 10 milliméterrel, 2695-re nyújtották a tengelytávot, míg elöl 40, hátul 30 milliméterrel szélesítették a nyomtávot.
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Beállításait is sportosabbra hangolták a mérnökök, az első MacPherson-rugóstagok helyett az Insignia OPC-ben alkalmazott HiPerStrut felfüggesztéseket építették be, hogy a GTC-t jobb legyen vezetni. Hátul maradtak a Watt-lengőkarok, opcionálisan rendelhető a háromféle (Standard, Tour, Sport) beállítási lehetőséget kínáló FlexRide adaptív futómű.
Kezdetben négy motorral lesz kapható az Astra GTC, de folyamatosan bővül majd a paletta. Az 1,4 literes turbós benzinessel indul az árlista, 120 és 140 lóerős változatban is kérhető a blokk, a legerősebb benzines a 180 lóerős, 1,6-os turbó.
A kétliteres dízel 165 lóerős teljesítménnyel és 380 Nm-es csúcsnyomatékkal rendelhető, a motorhoz hatfokozatú manuális váltó és start-stop-rendszer kapcsolódik. Százas tempóra 8,9 másodperc alatt gyorsul, átlagfogyasztása 4,9 liter. Nem feledkezett el az Opel a legsportosabb, OPC változat elkészítéséről sem, ennek premierje 2012-re várható.