A nagyobb szabadidő-autóknál annyira bevált a PSA (Peugeot-Citroën) és a Mitsubishi együttműködése, hogy most egy kategóriával lejjebb megismétlik a már bevált trükköt: a Mitsubishi Outlander után most a kisebb ASX-et rajzolták át a Citroën és a Peugeot formatervezői, és az autót 2012 első felétől Európában saját típusként fogják árulni C4 Aircross, illetve 4008 néven.
Jó munkát végeztek a francia dizájnerek, egyedül profilból feltűnő a hasonlóság az ASX és az ikertestvérei között az egyforma ajtók miatt, az orr-rész és a far viszont teljesen különböző a két autón. Természetesen a franciák modelljei az extravagánsabbak a különleges alakú lámpák, a függőleges LED-es nappali fények és a szebb D-oszlop miatt. A hátsó lámpák és a 18 colos felnik formáját úgy alakították ki, hogy optimalizálják az autó körüli levegőáramlást.
Lágy vonalakkal operál a Citroën
Mindkét francia SUV-nek lesz két- és négykerék-meghajtású változata, és hogy szén-dioxid kibocsátását tekintve az egyik legkisebb emissziójú kompakt szabadidő-autók lesznek a piacon.
A Peugeot formája harciasabb
A C4 Aircross és a 4008-as 4340 mm hosszú (90 mm-rel hosszabbak az ASX-nél), 1800 mm széles (ASX: 1770) és 1630 mm magas (ASX: 1625 mm). A francia autók erősségei közé tartozik majd a LED-ekkel megvilágított panoráma üvegtető, a beépített tolatókamera, és az érintőképernyős navigációs rendszer.
A D-oszlop és a hátsó sárvédő és lámpa is erősen különbözik a két francián
Az alapváltozat 1,6-os benzinmotort (115 lóerő) kap, de jön kétliteres benzines (150 lóerő), a PSA 1,6-os dízele (110 lóerővel) és a Mitsubishi változó szelepvezérlésű 1,8-as dízele (150 lóerő) is, utóbbi megtévesztésképp szintén HDi néven. Annyi biztos, hogy a Peugeot csak dízel és 4x4-es változatokat fog Európában értékesíteni, a Citroën még nem jelentette be a szándékait az újdonsággal kapcsolatban.
Olyan, mintha kipukkadt volna a hátsó lámpa, és piros folyadék folyt volna ki belőle