Még több fotó az orosz hibridekről a galériában. Kattintson a képre!
Elvileg közel áll a megvalósuláshoz a kissé esetlen megjelenésű ë-crossover, amely az utolsó három évtized önálló orosz fejlesztéseihez hasonlóan sokéves lemaradással követi a divatot. Annak ellenére, hogy a hibridhajtást jelképező kétszínű fényezéssel feldobott, üvegszálas karosszériája alatt innovatív megoldásokat rejteget, inkább egy filléres minimálautónak, mint high-tech fejlesztésnek tűnik. Talán éppen emiatt van esély a gyártására, hiszen a tervezők ígérete szerint minden jelenleg kapható hibridnél olcsóbbnak szánják.
Alternatív hajtási rendszere nélkülözi a drága és súlyos akkumulátorokat, melyeket kondenzátorokkal helyettesítenek. Mégsem marad túl sok hely a 4011 mm hosszú, 1722 mm széles, 1640 mm magas karosszériában, mert belsőégésű motorja vegyes üzemű, így a benzintank mellett két hatalmas gáztartályt is cipel magával. Az összkerékhajtású autó pusztán elektromos üzemben is képes haladni, hatótávja 700 km, átlagfogyasztása 3,5 liter. Adatai közül csak 130 km/órás végsebessége hangzik kevésnek, de városi vagy agglomerációs használat esetén ennyi is bőven elég lenne.
A hatékony technika mellé magas alapfelszereltséget ígérnek. A tervek szerint lesz benne érintőképernyős kijelző, navigáció és Internet eléréssel kombinált Androidos fedélzeti multimédiás rendszer is. Extraként tolatókamerát és táblafelismerő rendszert is beépítenek. Már csak az a kérdés, eljut-e valaha a gyártásig, és valóban alacsonyan tartják-e az árát, különben még annyian sem vágynának rá, mint bevallottan soha meg nem valósuló testvérére. Az egyterű szerű modellt nem lehet egyetlen jelzővel pontosan leírni, felfelé hátracsúszó és hátul kilógó ajtajával azonban garantáltan feltűnést keltene, még világmegváltó hibridrendszerre sem lenne szüksége.