Nagyot robbantott a Priusszal a Toyota 1997-ben, bár először még furcsán néztek az első generációra, de ahogy kezdett kiforrni a technika, valóságos hibridláz vette kezdetét. A vegyes üzemű Lexusok elterjedése után a prémiummárkák is siettetni kezdték saját alternatív hajtásaik fejlesztését.
A bajorok korábban hidrogénhajtással kísérleteztek, de 2009-re már megjelent a 7-es sorozat ActiveHybrid változata is, mely csak enyhe hibrid, kizárólag villanymotorral nem tud haladni. Majd bemutatták a kizárólag villanymotorral is haladni képes X6-ost is, hogy a Lexus LS600hL mellett az RX vevőit is elbizonytalanítsák. Az X6-os volt az első, és máig egyetlen "full hibrid" autó a BMW kínálatában, túlbonyolított hibrid rendszerét a BMW a Mercedesszel és a General Motorssal közösen fejlesztette ki.
A BMW X6 Active Hybridről szóló tesztünket itt találja!
A probléma az volt az X6-ossal, hogy több száz kilogrammal nehezebb volt az egyébként sem pehelysúlyú normál X6-osnál, az elektromotorok önmagukban csak rövid távon tudtak hajtani, inkább csak besegítettek a hajtásba és mérsékelték a V8-as ikerturbós benzines tetemes fogyasztását. Bár a menetteljesítményeken is javított a hibrid hajtás, az X6 M-mel így sem tudta felvenni a versenyt a hibrid, fogyasztásban pedig a dízelek voltak jobbak nála.
A piac nem sok fantáziát látott a magát tiszta üzeműnek kikiáltó tankszerű szabadidő-autóban, ezért a BMW úgy döntött, két év után leállítja a típus benzines-elektromos változatának gyártását az észak-amerikai üzemben.