Új tanulmányt mutat be a Frankfurti Autószalonon a Volvo, a koncepcióról hivatalos képeket egyelőre nem közölt a gyártó. Nem derült ki a neve sem, ami viszont biztos, hogy vele együtt debütálnak a Volvo új, négyhengeres benzines és dízelmotorjai is.
A Volvo kutatási és fejlesztési igazgatója, Peter Martens szerint itt az ideje véget vetni a hengerek számolgatásának, a szakember úgy véli, kisebb motorokkal is meg lehet felelni a vevők Volvóval szemben támasztott elvárásainak.
A közvetlen befecskendezéses benzines és közös nyomócsöves dízelmotorok jelentős teljesítménycsökkenés nélkül kínálnak alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, emellett könnyedén párosíthatók hibrid rendszerekkel is. Jelentősen, hatvan százalékkal csökken a motorok összeszereléséhez használt alkatrészek száma, a tömeg átlagosan 90 kilogrammal csökken. A Fordtól származó platformok helyett saját padlólemezt is fejleszt a Volvo, ez 100-150 kilogrammos súlycsökkenést biztosít a jelenlegi modellekhez képest.