Albert Biermann, az M divízió termékfejlesztési vezetője egy online magazinnak adott interjúban elmondta, hogy szeretnének egy saját M modellt kifejleszteni. Azt mondta, hogy műszaki szempontból már készen állnak a feladatra, csak a gyártól várják az utolsó igent. Ez a pletyka már többször felmerült a BMW M divízió kapcsán, gyakorlatilag két éve folyamatosan vannak arra vonatkozó találgatások, hogy mikor születhet meg a legendás M1-es utódja. Az M divízió a BMW azon részlege, amely a sportmodellek kifejlesztéséért felelős.
Az anyagyár mindeddig nem adta jóváhagyását erre a tervre, a bajorok ugyanis csak olyan dologba szeretnek belevágni, amely profitot termel. Most az Audi R8-as évek óta tartó sikere, valamint a Mercedes-Benz SLS eladásainak szárnyalása meggyőzheti a BMW vezetőit: gazdaságilag is megáll a lábán egy ilyen projekt.
BMW M1-es Art Car-ja még Magyarországon is járt
Albert Biermann egyébként azt is elmondta, hogy már készek az alternatív hajtásláncok adaptálására, és turbófeltöltéses motorokat fognak használni.
"A mi feladatunk az, hogy eladható, szórakoztató autókat gyártsunk olyan technológiával, amely társadalmilag elfogadható. Az nem fontos, hogy belső égésű motor vagy elektromos motort hajtja. A megfelelő technológiát kell alkalmaznunk a megfelelő időben, jelenleg a turbómotorok terén elég meredek tanulási görbén vagyunk. Már nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy egy turbómotorral is a szívómotor reakcióit érjük el, de jóval alacsonyabb fogyasztással."
Biermann a dízel M-modelleket firtató kérdésre azt felelte: Mi soha sem mondjuk, hogy soha, ha a megfelelő technológia elérhetővé válik. A szakember azonban jelenleg nem ismer olyan dízelt, amely megfelelő válasz lenne az új M5-ösre. Ez elég érdekes információ a jövőre nézve, hiszen a BMW azért elég komoly sikereket ért el turbódízel autókkal a versenypályákon, de vélhetően felhagytak a további tervekkel.
Az M1-es felélesztésének az esélyét az is növeli, hogy az M divízió vezetője, dr. Kay Segler egy korábbi interjúban elmondta, hogy az 1-es széria M változatának fejlesztése végén azért nem merték ellőni az M1-es nevet, hogy megmaradjon a lehetőség a nagynevű utódnak. Nem akarták ezt a legendás nevet elpazarolni.