Az Európai Bizottság által támogatott Üzemanyagcellák és Hidrogén Közös Vállalkozás (Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking, FCH JU) program a Hyundai ix35 FCEV-t választotta ki demonstrációs járművének, amellyel valós körülmények között tesztelik és népszerűsítik majd a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás technológiát. Az Európai Parlament tagjai, a biztosok, az EU hivatalnokok és egyéb politikai döntéshozók 2012 márciusáig személyesen is kipróbálhatják az ix35 FCEV modellt.
Ezzel a döntéssel a Hyundai egy újabb fontos lépést tett a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek 2015-re tervezett, piaci bevezetése felé. A 2010-es Genfi Autószalonon bemutatkozott, 136 lóerős motorral hajtott modell 160 km/órás sebességre képes, de legfotnosabb újdonsága az, hogy a korábbi modellel szemben 55 százalékkal jobb hatótávolságot (650 km), illetve 80 százalékkal alacsonyabb gyártási költségeket biztosít.
A Hyundai még 2000-ben mutatta be Santa Fe FCEV típusát, külön üzemanyagcella kutatórészleget tart fenn koreai Öko-technológiai Kutatóintézetében. A Hyundai reményei szerint 2012-re több mint harminc darab Hyundai ix35 FCEV modellt fogunk üzemeltetni szerte Európában.