A Bogárhoz hasonlóan mára kultikus státuszba emelkedett a hatvanéves Transporter, melynek ötödik generációja a mai napig a piac egyik legnépszerűbb modellje.
A wolfsburgiak egyszerre szeretnék ápolni a múltat és gondoskodni a biztos jövőről, ezért már dolgoznak a klasszikus T1-es retroautó változatán, most pedig bemutatták, hogyan képzelik el a következő évtizedek Transporterét. Az eT! tanulmányt az egyik legnagyobb haszonjárműflottát üzemeltető céggel, a német postával közösen készítették el.
Jürgen Leohold, a Volkswagen kutatás-fejlesztés csoportjának vezetője elmondta, hogy a hosszú távon megvalósuló koncepció célja a kategóriában rejlő lehetőségek tanulmányozása. Jelenleg a zsúfoltság, az üzemanyag-fogyasztás és a környezetszennyezés okozza a legtöbb fejtörést.
Még több fotó a Volkswagen eT!-ről a galériában. Kattintson a képre!
Az eT!-t négy kerékagyba épített elektromotor hajtja, így amellett, hogy nincs helyi károsanyag-kibocsátása, olcsóbb az üzemeltetése és alig hallani a hangját, nincs szükség hagyományos motortérre sem. Az így felszabaduló helyet a raktér bővítésére használták fel. Előre két tolóajtót kapott, melyen a régi angol furgonokhoz hasonlóan könnyebb a ki-és beszállás.
A sofőr dolgát a jelenleg már fejlesztés alatt álló félautomata vezető rendszer segíti, melynek köszönhetően a kisbusz önállóan tudja követni a csomagokat kézbesítő postást az utcában, vagy miután végzett egy háztömbbel, magához hívhatja a messze leparkolt Transportert. Bár a filmbéli űrlény nevére emlékeztető eT! csupán egy merész elképzelés az évtized második felének furgonjairól, a felvonultatott ötletek egy része életképes lehet.