A City Halltól a Trafalgar Square-ig tartott az első utazás
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Johnson 2008-as választási kampányának egyik fontos ígérete volt az új emeletes buszok kifejlesztése és üzembe állítása. A járművet az észak-írországi Wrightbus fejlesztette 7,8 millió fontból (2,8 milliárd forint), egy darab értéke 330 ezer font, azaz kb. 120 millió forint. A polgármester szerint ez nem sok, mert a kevésbé gazdaságos, már üzemben lévő régebbi, Gemini2 emeletes hibrid buszok is 300 ezerbe kerültek, és az új buszok élettartama akár 15 év is lehet. A modern formájú, LED-es fényszórókkal és aszimmetrikus orr-résszel rendelkező piros buszok fokozatosan váltják majd le a Mercedes csuklós buszokat Londonban.
Boris Johnson polgármester a New Bus for London első útján az állandóan nyitott hátsó ajtóban
Az ellenzék szerint az ország nehéz gazdasági helyzetében kár volt ekkora összeget a buszok lecserélésre fordítani, és azt is felhozták Johnsonnak, hogy az új buszokat drága lesz üzemeltetni, mert a forgalomból hat éve kivont, 1956-tól 1968-ig gyártott Routemasterekhez hasonlóan ennek is állandóan nyitott a hátsó ajtaja, ami külön kalauz alkalmazását igényli, buszonként évi 62 ezer fontos költséggel.
Az ellenzékiek szerint a New Bus for London (NBfL) jelentősen csökkenti majd London buszkapacitását is, mivel egy járművön csak 87-en férnek fel a csuklós buszok 158 fős befogadóképességével szemben. A közlekedési vállalat szerint viszont ezt kompenzálja az, hogy az új emeletes buszok kevesebb időt töltenek majd a megállókban, ezért gyorsabban végigérnek a vonalakon.
Alul 40 ülő- és 25 állóhely van, a berendezés ízléses
Az acél alvázas, de alumíniumkarosszériás NBfL üresen 17,9 tonnát nyom, hosszúsága 11,2 méter, szélessége 2,5 méter. Fordulókörének átmérője alig nagyobb, mint a busz hosszának a kétszerese. 87 utasából 22 ülhet az emeleten, és 40 a földszinten, alul 25 állóhely is van. Az ülések kialakításánál arra is gondoltak, hogy könnyebb legyen felmosni a padlót, ha hányást vagy egyéb oda nem illő anyagokat találnának rajta. A hagyományos neoncsövek helyett LED-ek világítanak az utastérben, csigalépcsőből kettő, ajtóból három van.
Igen korszerű és környezetbarát hajtásláncot kapott a busz. Meghajtásáról egy Siemens gyártmányú, 175 lóerős villanymotor gondoskodik, mely a teljes fordulatszám-tartományban állandó, 2500 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A 75 kilowattórás akkumulátorokat egy 4,5 literes Cummins dízelmotor-generátor látja el árammal, de ez ad energiát a fékeket és a kormányzást működtető légkompresszornak is. Széria a start-stop rendszer, a motor csak akkor jár, ha szükséges. A NBfL 100 kilométeren mindössze 24,4 liter gázolajat fogyaszt, és 640 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Ez azt jelenti, hogy a dízel buszoknál 40-50 százalékkal, a régebbi hibrideknél 15 százalékkal kevésbé károsítja a környezetet.