Az BMW sportmodelljeit készítő M GmbH vezetője hónapokkal ezelőtt még tagadta, hogy a közeljövőben turbódízel erőforrást tennének M-es modellbe, de most mégis megvalósul az első dízel BMW M modell. A dízelmotorok fejlesztése terén az utóbbi 10-15 évben élen járó BMW a hírek szerint a nagyteljesítményű dízelek egy új generációját mutatja be az M 550d xDrive-ban, hiszen a régi ismerős hathengeres, háromliteres dízelmotor már három feltöltővel érkezhet. A BMW még hivatalosan nem erősítette meg, de a pletykák szerint a két hagyományos feltöltő mellé még betettek egy elektromost is, amelynek a segítségével a motor 381 lóerős maximális teljesítményre, és körülbelül 650 Nm-es forgatónyomatékra képes. A hatalmas nyomaték miatt az M 550d összkerékhajtású, és a BMW nyolcfokozatú automata váltóját kapja meg, amely talán a legjobb most a piacon.
Az M 550d xDrive jelenleg a BMW legerősebb dízele, hiszen az eddigi legjobb 535d 313 lóerőt tudott, bár a gyárhoz közelálló Alpina tuningcég már 350 lóerőt is kihozott belőle a D5 Biturbóban.
Természetesen az új modell megjelenését, futóművét és fékeit is úgy módosították, hogy méltó legyen az M névre, de azért arra nagyon figyeltek, hogy az új modellt ne lehessen az M5 (560 LE, 680 Nm) közvetlen konkurenciájaként emlegetni. Azért a dízel M 550d-nek sem kell szégyenkeznie a menetteljesítménye miatt: 5,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 270 km/óra. A szabvány ciklus szerinti vegyes átlagfogyasztása 5,9 liter/100 km.
Ellentétben az aktuális M5-össel, az M 550d kombi változatban is kapható lesz. A modell hivatalosan a 2012. márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, az értékesítése tehát jövő tavasztól kezdődhet. Az áráról még semmit sem lehet tudni, de biztosan jóval drágább lesz, mint a 17,5 milliós árról induló 535d xDrive. Valószínűleg arra sem kell túl sokat várni, hogy az új motor megjelenjen az X5-ben és az X6-ban is.