Két részből állt a hetedik napi szakasz, egy 143 és egy 218 kilométer hosszú szakaszból, amelyeket egyben értékeltek. A motorosoknál Coma és Despres folyamatosan egymást figyelve haladt a nap első felében, amelyen még gyors tempóban lehetett haladni. Egyik sem veszített a sebességéből és erejéből, és gond nélkül teljesítették a szakaszt. Coma végig jobb időket ért el az ellenőrző pontokon, és az összekötő szakaszon megelőzte Desprest, hogy az első helyről indulhasson a második felvonásban. Végül 2 perccel jobb időt ment a ma elmondása szerint unatkozó francia vetélytársánál, akinek előnye még mindig megmaradt az összetett élén.
A két KTM-es mögött komoly csaták dúlnak a harmadik helyért. Paulo Goncalves a ma elért harmadik helyezésével bebizonyította, hogy a tavalyi Iquique-i szakaszgyőzelme nem csak a szerencsének volt köszönhető. Ezzel az eredményével közelebb került Helder Rodrigueshez, akinek jelenleg közel 50 perc a hátránya Despres mögött. Francisco "Chaleco" Lopez csalódottan jött le a szakaszról, mivel egy korai bukás miatt sok időt veszített, megsérült a lába, és alig fért be az első tízbe.
Az autósoknál ismét visszatértek Nasser Al-Attiyah reményei, hogy az első ötben végezzen. A katari a 11. helyről indult reggel, az első szakaszon a 6. helyen állt, majd a következő 200 kilométeren öt autót előzött, és végül megnyerte a napi szakaszt. Nem akármilyen versenyzők mellett száguldott el, De Villiers, Sousa, Leal Dos Santos és Novitskiy is csak nézett, hova siet ennyire a Hummer. Al-Attiyah a 14. szakaszgyőzelmét szerezte meg, és 8 perccel csökkentette hátrányát (ami még mindig 40 perc fölötti) a még mindig első helyen álló Peterhansellel szemben.
Nasser Al-Attiyah ismét szakaszt nyert a Hummerrel, feküdt az autónak a szombati terep
A hummereseknek egyébként jó napjuk volt, mivel Robby Gordon végzett a második helyen, az amerikai hét és fél perccel ment rosszabb időt csapattársánál. Pedig a szakasz első felében veszített egy kis időt és csak a 42. helyen haladt át a CP1-en, de fokozatosan ledolgozta a hátrányát. A Hummerek legyőzték a Miniket, hiszen a legjobb X-Raides, Peterhansel csak a harmadik pozíciót tudta megszerezni. A kilencszeres Dakar-győztes francia a célban elmondta, hogy a Hummerek könnyen előzték meg a buckás talajon, ha megpróbálta volta tartani a tempójukat a teljesen más felépítésű Minivel, akkor balesetet szenvedett volna. Az összetettben nem történt változás, de a különbség egyre kisebb a második helyezett Holowczyc és az őt követő Gordon között.
A népszerű katari pilóta idén a rali-világbajnokságon is indulni fog
Munkás napon van túl a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős. A tizenegyedik Dakarját teljesítő pilóta a régi szép időkben érezhette magát, amikor éjszaka mászta a dűnéket úgy, hogy a navigátora előtte sétált, nézte, hogy merre menjenek. A páros az 59. helyen fejezte be a szakaszt, s az egyik utolsó volt, aki még ki tudott jönni - a többiek a dűnék között éjszakáztak. A Copiapo-Copiapo hurokszakasz végén ugyanis olyan hatalmas dűnék állták a versenyzők útját, amelybe még a tapasztalt pilótáknak is beletört a bicskájuk. A kettéosztott szakasz első részén száz kilométerig a páros nem tudta a saját tempóját autózni, ugyanis akkora por volt előttük, hogy szinte semmit sem láttak. Az utolsó harmincon aztán megjött az oldalszél (nagyon hálásak voltak érte), s akkor kezdődött Szalayék számára a verseny. A magyar páros a 23. helyen zárta az első rész-szakaszt, s a jó szereplés folytatódhatott volna a dűnék között.
Szalayék féltengelytörést szenvedtek, ezért éjszaka fejezték be a szakaszt
"Nagyon nehéz szakasz volt. A homokkő hegyek lefelé jövő oldalán olyan letörések voltak, hogy alig lehetett róluk lejönni. Az autó négy kerékkel csúszott lefelé, s a dűne alján sem lehetett lendületet venni, mert ott is törés volt, úgyhogy lassan leereszkedtünk, majd vettünk egy lendületet, de persze azzal nem ment fel az Antara a csúcsra. Úgyhogy ledöntöttük az autót, de fogalmunk sem volt, mi van ott. Visszatért a régi érzés, hogy éjszaka botorkálunk a dűnék között, keresünk egy halvány fénypontot a horizonton. Ezt azért annyira nem szeretem" - vallotta be Szalay. Ez a helyzet azért állhatott elő, mert húsz kilométerrel a cél előtt az autóban eltört a jobb hátsó féltengely. Szalay és Bunkoczi ment felfelé a dűnén, a pilóta kapcsolt egy egyest, amikor az autó megállt. Először azt hitték a kuplung ment tönkre, de aztán kiderült, hogy féltengelytörés. A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc trió a dűnék között éjszakázott és reggel folytatták az utat.
Alejandro Patronelli átvette a vezetést a quadok között
Eseménydús napot zártak a quadosok is, igen érdekes dobogós helyezésekkel. Alejandro Patronelli 16 perces előnnyel érte el a legjobb időt, a második Ignacio Casale, a harmadik Sergio Lafuente lett. Az eredménynek köszönhetően átrendeződött az összetett állása: Alejandro Patronelli átvette a vezetést Tomas Maffei-től, sőt, közel egy órás előnyt gyűjtött össze. A nap legnagyobb vesztese Marcos Patronelli, a 2010-es győztes ugyanis 1 óra 20 perccel ment rosszabb időt testvérénél szerelés miatt.
A kamionosoknál feljött a második helyre a cseh Tatra
A De Rooy-haderő továbbra is legyőzhetetlen a kamionosoknál. Az összetett élén álló Gerard De Rooy további értékes percekkel növelte előnyét a szombati győzelmével. A Kamaz csapat egyáltalán nem találja helyét a Dakaron, ráadásul Nikolajev kizárásával a legjobb emberüket veszítették el. Aki viszont egyre jobban szerepel, az a cseh Ales Loprais (Tatra), mivel a hetedik szakaszon is egy második időt tudott elérni, és az összetettben is a dobogó középső fokán áll. Ugyan a különbség már 17 perc De Rooy-hoz képest, de elég egy defekt ahhoz, hogy ledolgozza hátrányát.