A motorosok között Cyril Despres a San Rafael és San Juan közötti harmadik szakaszon végig higgadt tudott maradni, és hiba nélkül, elsőként ért a célba. A közte és Marc Coma között dúló adok-kapok játék kezd kiéleződni, hiszen mindketten a másik hibájából húznak hasznot. A szakaszon is folyamatosan egymást előzgették, amíg a spanyol el nem vétett egy jelet, és négy kilométeren keresztül a motorostól eltérő, autós/kamionos szakaszon haladt. Mire visszatalált a helyes nyomra, 13 percet veszített, és végül csak a hetedik helyen ért célba.
A többiek egyelőre még mindent megtesznek, hogy valahogy beavatkozzanak a két nagyágyú csatájába, így tett Vrans Verhoeven is, aki elcsípte a második helyet a nap végén. Az eredmény megnyugtató lehet a holland versenyző számára, hiszen az új Sherco motor megmutatta, hogy mire képes. Harmadikként, mindössze két másodperccel rosszabb idővel Paulo Goncalves érkezett be a célba.
Az autósoknál sem volt egyértelmű, hogy melyik a jó nyom a köves, száraz terepen. Még Stephane Peterhanselnek sem sikerülhet minden, pedig azok után, hogy a CP1-en még első helyen állt, az utolsó 50 kilométeren (amely mély fesh-fesh homok volt) két defektet is kapott. Jó hatperces hátrányt gyűjtött össze csapattársával, Nani Romával szemben, aki a második győzelmet szerezte meg az idei Dakaron az X-Raid Mini alakulatnak. A német csapat elégedett lehet, hiszen a lengyel Holowczyc érkezett be másodiknak, és át is vette az első helyet az összetettben.
A "magyar Dakar" egykori győztese, Casteu darázscsípéses arccal is feljött harmadiknak összetettben
Az első három helyért azért továbbra is nagy a tülekedés, hiszen Robby Gordon mai ötödik helyezésével megerősítette pozícióját az abszolút második helyen, de nem lehet nyugodt, ugyanis Giniel De Villiers a Toyota Hiluxszal ott lohol a nyomában. A 2009-es Dakar-győztes De Villiers csak 1 perc 40 másodperccel van lemaradva Holowczyctól.
Roma, az egykori motoros, majd mitsubishis most a Minivel nyert szakaszt
A kamionosoknál a De Rooy csapat újabb első helyezést gyűjtött be, de ezúttal nem Gerard, hanem Miki Biaison volt az, aki a leggyorsabb időt érte el. A kétszeres ralivilágbajnok (1988, 1989) első alkalommal nyert szakaszt a Dakaron, a második helyen pedig Artur Ardavichus futott be. A quadosoknál, ahogy az várható volt, a hazai versenyzők uralják a mezőnyt. Egy újabb argentin quados szerzett szakaszgyőzelmet, Pablo Copetti 5 perc 36 másodperces előnnyel ért célba Marcos Patronelli előtt, a harmadik helyen Tomas Maffei végzett.
Az 54 éves Miki Biasion első szakaszgyőzelmét ünnepelhette az Ivecóval
Szalayék Opel Antarája a tegnapi nap után ezúttal is rosszul tűrte a hőséget, és egyelőre a csapat nem találja a megoldást a problémára. A páros a 83. helyen ért célba, az összetettben a 61. helyen állnak.
"A 25. kilométerig minden a legnagyobb rendben volt, sőt... Fülig ért a szánk, mert folyamatosan előzgettünk, csakhogy azután egyszer csak megint adódott ugyanaz a gond, mint tegnap: az autó megállt, és attól kezdve vagy egy órán keresztül tapodtat sem volt hajlandó mozdulni. Most már nem is idegeskedtünk. Csak vártunk, aztán újraindultunk" - mondta Szalay.
Szalayék autójában egy hétliteres GM versenymotor dolgozik, amely nehezen bírja a 45 fokos hőséget
"Szerintem az a baj, hogy iszonyatos meleg tombol itt Argentínában, ma is volt vagy 45 fok. Csak erre tudok gondolni, mert otthon soha semmi baja sem volt az Antarának, most meg két nap egymás után is ugyanaz. A kényszerpihenő után végig kis fokozatban és nagy fordulatszámon autóztunk, hogy kíméljük a gépet, de így elértünk a célig" - mondta a 11. Dakarján száguldó Opel-pilóta, aki azt is hozzátette, egyáltalán nem volt könnyű ez a nap.
Hatalmas a hőség Argentínában
A pálya eleje gyors volt, aztán a vége felé autóztak éles köveken, majd pedig sebes sodrású, körülbelül 10 centiméter mély patakban felfelé, a végén pedig olyan púderes, mély homokban, amit a legádázabb ellenségének sem kíván az ember. Szóval volt minden - a legnehezebb talán a fesh fesh-homok a végén, amelyben jó néhányan ástak, amikor a magyarok odaértek, sokan egészen hosszasan. Szalayéknak ezzel legalább nem volt gondjuk, s végül a 83. helyen zárták a napot.
Szalayék nem adják fel, hiszen még nagyon sok van hátra
A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc egység hétfőn visszarázódott a Dakar-tempóba. "Fel kellett újra venni a dűnézés ritmusát" - mondta Darázsi, akinek ez a hatodik Dakarja. A triónak szerencsére nem volt nagyobb gondja, és kedden is a 31. helyen haladt át a cél előtti ellenőrző ponton.
Sebestyén Sándor és Bognár József a T2-es Toyotával egy darabig együtt autózott Szalayékkal, majd a fesh-fesh homokos részen leszakadt a tapasztaltabb versenyzőktől, de aztán gond nélkül beérkezett a 121. pozícióban.