Már 1949 óta gyártják a Land Rover legendás modelljét, a Defendert. Ugyan egyes változatok törökországi és brazíliai üzemekben is készülnek, de 1949 óta nem volt arra példa, hogy a termelés leállt volna az angliai Solihullben működő egységben.
Három év múlva ez a szép hagyomány megszakad, a Land Rover tulajdonosa, a Tata Motors Indiába szervezi ki az új Defender gyártását. A következő generáció a prune-i üzemben készül, és a világ összes piacára innen exportálják majd. A Tata Motors elnöke, Ratan Tata szerint a költözésnek köszönhetően csökkennek a gyártási költségek és ezáltal az új Defender megfizethetőbb lesz elődjénél.
A Land Rover két DC100-as tanulmánnyal már megmutatta, hogyan képzeli el a Defender jövőjét. Az Autocar szerint az új Defender alapjait az a továbbfejlesztett létravázas alváz adja, amelyre az aktuális Discovery és Range Rover Sport épül. Több alkatrészén az egy gyártósoron készülő Tata Aria SUV-val osztozik az új Defender, szintén a költségcsökkentés jegyében.