Az új EcoSport az indiai Új-Delhi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. később közel száz ország piacán jelenik majd meg. Formatervén felismerhetőek a SUV-okra jellemző elemek, mint például a határozott kiállás, magas üléspozíció és a hátsó ajtóra helyezett pótkerék, de az alapokat a Fiesta szolgáltatta.
Az EcoSport ötlete Brazíliában fogant, a formatervezési központ Camaçariban működik, és ma már szerves része a Ford dizájnstúdió-világhálózatának. Karosszériáját a Ford új globális formanyelvének megfelelően formázták, mely során nagy figyelmet fordítottak az üzemanyag-takarékosságra. Motortere rövid és lejtős, profilja jól felismerhető. A szélvédő meredek dőlésszögű, a rejtett B-oszlopoknak köszönhetően pedig az oldalsó üvegek egyetlen elegáns felületbe folynak össze. Hátuljának jellegzetessége a nagyméretű hátsó ablak, amely a jól felismerhető lámpákig ér. Jellegzetes megoldás az oldalirányba nyíló ajtóra helyezett pótkerék, ami az autó off road szellemiségét tükrözi, bár így sem nevezhető terepjárónak.
Az Ecosport az új fejlesztésű egyliteres, 120 lóerős Ecoboost turbómotorral kerül majd forgalomba, ami olyan erős, mint egy 1,6-os szívómotor, de annál kevesebbet fogyaszt. Nyomatéka is tisztességes, a 170 Nm-es csúcsot 1300-tól 4500-ig biztosítja a kis háromhengeres.