A Volkswagen-konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn azt szeretné, hogy az új Volkswagen Golf a kategória elsőszámú autója legyen. Ennek megfelelően határozták meg a formatervet, és technológiai téren is hatalmas léptekkel haladnának előre. A Volkswagen vezető tervezője, Walter de Silva olyan modellt akart, amely épül az elődök formaterveire, de alacsonyabb, szélesebb és lendületesebb, de tökéletes arányokkal.
Amíg a kategóriatársak a töréstesztek gyalogosvédelmi előírásai miatt elsősorban buci, egyterűs orral "büszkélkedhetnek", addig az új Golfnál egy nagyon lapos orrkiképzés a cél. Nem csak az orr, hanem a teljes autó is valamivel alacsonyabb lesz, mint az elődje, miközben kicsit növelik a hosszúságot és ezzel együtt a tengelytávolságot is. Utóbbiakra szükség van, mert a legkisebb értékekkel a hatos Golf rendelkezik a kategóriában. Ez kedvezően befolyásolja a belső teret, pedig már a mostani Golf-os arról híres, hogy szerényebb külső méretei ellenére belül nagyon tágas. Martin Winterkorn állítása szerint így az új Golf méreteit tekintve távolabb kerül a Polótól.
Amerikában már tesztelik az utolsó milliméterig álcázott hetes Golfot
A hetes Golf az Audi A3-as után a második olyan modell lesz, amely a konszern új moduláris keresztmotoros építőkészletére (MQB) épül. Ez a rendszer körülbelül 60 modellt alapjául szolgál majd, amelyek 65-70 százalékban közös alkatrészekkel rendelkeznek. Ez több millió eladott autót jelent, ami rekord az iparágban. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen fejlesztési vezetője szerint ezekben a modellekben a hajtás, a légkondicionáló, az ülések és az ajtónyitó és az ablakemelő ugyanaz lesz, a felépítési struktúra is hasonló, amely jelentősen csökkenti a költségeket. Hackenberg szerint az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform, ezért szabadon változhat az autó szélessége, hossza, magassága, a tengelytávolság, a nyomtáv és a kerék méret is. Lehetővé teszi, hogy különböző szegmensbe tartozó autókat építsenek belőle.
Természetesen az új generációval egy technikai ugrásra is készül a márka, amely új hajtási módok megjelenését is jelenti. A benzinmotorok terén a már jól ismert turbós TSI erőforrásokra támaszkodik a gyártó, 1,2 literestől egészen a kétliteresig, utóbbi már 300 lóerős teljesítményre is képes lesz. Dízelfronton három- és négyhengeres erőforrásokból áll majd a kínálat, nincs új motor, de a gyár állítása szerint az elmúlt 15 év legnagyobb technológiai ugrására kell számítani. Ez azt is jelenti, hogy az új TDI-k már megfelelnek a 2014-től érvénybe lépő Euro 6-os környezetvédelmi normáknak. Az új moduláris rendszer lehetővé teszi, hogy a Volkswagen felkészüljön az összes lehetséges jövőbeli hajtási forgatókönyvre is. Akár a gázos autók gáztartályáról, akár a hibrid vagy elektromos autók akkumulátorainak elhelyezéséről van szó, megoldott ezeknek az elhelyezése.
Korábban ezek a nem hivatalos grafikák kerültek fel a netre az új Golfról
A Volkswagen azt is hangoztatja, hogy az autók szívének a jövőben elektromosnak kell lenniük. Ez egyrészt látszik azon, hogy szép sorban már mutatják be a hibrid hajtású modelleket (2012-ben érkezik a Jetta Hybrid is), de 2013-ban már az Up! elektromos változata is érkezik. Ezt követheti a Jetta és a Golf hasonló kivitele is, de a Golfból Twin Drive néven az új követelményeknek megfelelő plug-in hibrid verziót is akarnak készíteni. Az a cél, hogy tisztán elektromos hajtással 50 km megtételére legyen képes, a teljes hatótávja pedig elérje a 600 kilométert. Martin Winterkorn azt is hangsúlyozta, hogy az elektromos mobilitás nagy pillér lehet a Volkswagen számára, éppen ezért 2018-ig a villanyautókból is el akarják érni az évi 300 ezres eladási darabszámot. Ők sem biztosak még sikerben, minden attól függ, hogy addig mennyivel lesz olcsóbb a technológia, illetve az ügyfél hajlandó lesz-e megfizetni a felárat.
Hivatalosan még csak annyit árultak el, hogy 2012 év végén érkezik az új modell, ezért valószínüleg már a szeptemberi Párizsi Autószalonon leleplezik.