A vevők elsősorban a vezetési élmény miatt választják a BMW-ket, a bajorok most mégis azon dolgoznak, hogy kockázatos helyzetekben kivegyék az irányítást a sofőr kezéből. A jövő modelljei biztonságosan vezetik majd magukat a rossz időjárási viszonyok között, hosszú autópálya-szakaszokon vagy éppen a dugóban.
Egy 5-ös sorozatba építették be a tesztelés alatt álló rendszert, amelyhez lézerszkenner, radar, ultrahangos érzékelő és több kamera is tartozik, amelyek segítségével a kocsi pontosan meg tudja állapítani a helyzetét a forgalomban, és folyamatosan tudja figyelni a körülötte autózókat.
Münchenben elsősorban a vezetőtámogató rendszerek tökéletesítésére és a veszélyes közlekedési szituációk elkerülésére fejlesztik a magát vezető autót, a sofőr nélkül közlekedő járműveket egyelőre sem a társadalom, sem a nemzetközi irányelvek nem támogatják.
Nézze meg, hogyan működik élesben a magát vezető BMW!
Az elektromos i3-as tanulmányautóban már a rendszer több eleme is bemutatkozott, például a vezető beavatkozása nélküli automata parkoló és egy "araszolásasszisztens", amely magától tartja a távolságot, adagolja a gázt, és kormányozza is az autót.