Egy dízelével vetekszik az új Jetta hibrid fogyasztása
Nem véletlenül tartották a Detroiti Autószalonon a Jetta premierjét, ugyanis Amerikában ez az egyik legnagyobb darabszámban eladott Volkswagen és az Államokban ugyancsak nagy népszerűségnek örvendenek a hibridek. A hibrid Jetta elejében egy 1,4 literes turbós benzinmotort találni 150 lóerővel, ami mellé egy mindössze 27 lóerős elektromos motor építettek. A japán hibridekhez képest nem vitték túlzásba az akkumulátor teljesítményét sem, egy 1,1 kWh-s lítium ionos telepet építettek a hátsó ülések mögé, ami mindössze 2 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé tisztán elektromos üzemmódban, cserébe viszont csak 100 kilóval nehezebb egy benzineshez képest.
Fékezésnél generátorként működik az elektromotor és visszatölti az energiát
A Volkswagen állítása szerint a hibrid Jetta mintegy 20 százalékkal takarékosabb egy hasonló teljesítményű benzinesnél, a gyári átlagfogyasztás 5,2 liter, míg 100 km/órás tempóra 9 másodperc alatt gyorsul. A fogyasztás lefaragásához egy sereg egyéb trükköt is bevetett a Volkswagen: egy aerodinamikai csomagnak köszönhetően állítólag 10 százalékkal csökkentették az autó légellenállását és a 15 colos felnikre is alacsony gördülési ellenállású gumikat szereltek. Az utastér változatlan maradt, egyedül a műszerfal kijelzői változtak, hogy nyomon lehessen követni a hibrid rendszer munkáját, az akkumulátor állapotát, illetve a fogyasztási értékeket. Amerikában novembertől lesz kapható a takarékos Jetta ahol a Toyota Prius és a Honda Insight eladásait hivatott megtépázni, Európában várhatóan a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be.
Az optikai csomagról és a LED-es lámpákról lehet felismerni a hibrid Jettát